ECOMMERCE EXPO

IKEA spouští službu Druhý život nábytku ve všech obchodních domech v Česku

7. 11. 2017 | Petr Michl
Prodej použitého nábytku IKEA přímo v prostorách nábytkářského řetězce se rozšířil do všech poboček v ČR. Česko bylo pro službu Druhý život nábytku testovacím polem, od listopadu startuje v Maďarsku a chystá se také její uvedení do Polska.

Na začátku roku 2017 spustila IKEA v pilotním režimu službu Druhý život nábytku, která umožňuje zákazníkům prodat nevyužitý či nepotřebný nábytek IKEA. Až doposud byla v pilotním režimu dostupná jen v obchodním domě IKEA Praha – Zličín. Díky velkému zájmu zákazníků se od 1. listopadu rozšíří i do dalších obchodních domů a budou ji moci využít zákazníci také v Praze na Černém Mostě, Brně i Ostravě.

„Důležitou součástí strategie IKEA je usilovat o minimalizaci odpadu a vzniku odpadu ve svém podnikání na každodenní bázi co nejvíce předcházet. Služba Druhý život nábytku umožňuje, aby se do naší snahy zapojili i zákazníci a nábytek, který by jinak skončil nevyužitý, nabídli někomu dalšímu a prodloužili mu tím životnost,“ uvádí Roman Bojko, manažer pro udržitelný rozvoj IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko. „Zájem zákazníků nás velmi mile překvapil a jsme rádi, že nyní můžeme službu nabídnout ve všech obchodních domech IKEA.“


Použitý nábytek najdete v prostoru blízko před kasami, kde se prodává také zlevněné zboží. Zdroj: IKEA

Prostřednictvím Služby Druhý život nábytku mohou zákazníci nabídnout svůj nevyužívaný nábytek na webových stránkách www.druhyzivotnabytku.cz, kam nahrají fotografie, popis produktu a požadovanou cenu. Za stejnou cenu se potom nábytek nabízí v koutku se zlevněným zbožím. Zákazník následně dostane slevovou kartu a o samotný prodej se postará obchodní dům.

„Služba Druhý život nábytku pro nás byl zcela nový projekt a důležitý krok v rámci našeho přístupu k cirkulární ekonomice. V průběhu deseti měsíců jsme službu testovali a postupně vylepšovali tak, aby byla pro naše zákazníky co nejjednodušší,“ vysvětluje Roman Bojko. „Výsledkem je nový přehlednější web a zjednodušení celého procesu. Kromě toho tam zákazníci nově najdou i přehled prodaných výrobků včetně fotek, aby získali lepší představu o ceně a nabídce.“


Druhý život nábytku spravují na jednotlivých pobočkách lidé, kteří v rámci reklamací opravují nábytek. Mají tak přehled o dílech k jednotlivým modelům (někdy nutným k opravám zboží z druhé ruky) i o volném místu v oddělení Zlevněného zboží. I to je potřeba při přijímání použitého nábytku brát v potaz.  Zdroj: IKEA

Za devět měsíců fungování se díky Druhému životu nábytku prodalo 1 200 výrobků v celkové hodnotě přesahující 1,1 milionu korun. V průměru čeká nábytek na nového majitele v koutku se zlevněným zbožím 1,5 dne. „Ze všech nabídek, které nám přijdou, nepřijmeme zhruba 30 %. Důvodem může být to, že se nejedná o nábytek IKEA, nepatří mezi vykupovaný nábytek nebo už je neprodejný,“ říká ze svých zkušeností Jan Král, vedoucí oddělení Recovery v IKEA Praha-Zličín, které je zodpovědné za provozování služby Druhý život nábytku. S prodejem použitého nábytku máme zkušenosti, a proto věříme, že veškerý vykoupený nábytek následně prodáme. V případě, že by se tak nestalo, bude nábytek rozebrán a ekologicky zlikvidován.“

V oblasti oběhového hospodářství se IKEA obecně soustředí na využívaní obnovitelných, recyklovaných a recyklovatelných materiálů, inovativní design, který umožnuje snadnou péči, opravu a recyklaci výrobků a také na poskytovaní služeb pro zákazníky, které umožnují prodloužení životnosti výrobku. Právě tyto služby se chystá IKEA i v budoucnu testovat. Česko bylo pro prodej použitého nábytku testovacím polem. Kromě obchodních domů IKEA v České republice byla služba od začátku listopadu spuštěna také na Slovensku. Do budoucna se chystá její rozšíření i v Maďarsku.

Štítky dokumentu: Budování značky Design služeb
Sdílejte tento článek:
Podobné články: