Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
14. 12. 2016 | Nikola Šimíková

IKEA podporuje otce čekající před zavřenými dveřmi

Zatímco se mnoho velkých značek orientuje na veselá témata plná barev, duhy a úsměvů, IKEA zvolila pro své nejnovější reklamy mnohem vážnější témata. IKEA se jako silná značka na trhu s potřebami pro domácnost odvážila odklonit od idylky snového bydlení a otevřela veřejnosti některé z opravdových domovů. Těch, kde se rodiny ne vždy smějí, kde třeba ani není celá rodina pohromadě. Jak se dají takováto společenská tabu obrátit do úspěšné prodejní kampaně?

Jednoduše. Značka je jejich každodenní součástí, a tak se rozhodla otevřít je i světu. IKEA tak zahájila celosvětovou kampaň „Where Life Happens“, tedy „kde se odehrává život“. Troufám si říci, že je to jedna z nejsociálnějších, nejreálnějších a zároveň nejemotivnějších kampaní, které značka kdy měla. V sérii videí se tvůrci obsahu, švédská reklamní agentura Åkestam Holst, snaží reagovat na aktuální dění a rodinné problémy.

Otec čekající před dveřmi pokoje.

Nejnovější spot z této kampaně s názvem „A Good Listener“ (dobrý posluchač) reaguje na další emotivní společenské téma – výchovu náctiletých. Dospívající děti se velmi lehko nechají ovlivnit třetími stranami a uzavřou se do sebe. Vztah rodič – dítě se tak ze dne na den rozpadne. Bohužel ani ti sebelepší rodiče se někdy této situaci nevyhnou. Jedno odpoledne se dítě prostě zamkne v pokoji a odmítá komunikovat. IKEA se rozhodla toto soukromé drama otevřít veřejnosti. Přestože v tomto videu nejsou žádné konkrétní informace, diváka to vtáhne hned po pár vteřinách. Prožívá tu chvíli života spolu s bezradným otcem. Je mu tichou oporou.

Jako značka, která je součástí lidských domovů, je IKEA s rodinami v přímém kontaktu. Zažívá s nimi tak i chvíle, kdy rodič každý den sedí zhrouceně před dveřmi pokoje své dcery a čeká, až otevře dveře a začne s ním konečně mluvit. IKEA je tam s ním. V podobě dřevěné židličky, na které sedí. Podporuje ho, trpí s ním. A pak s ním sdílí i radost, až se dveře otevřou.

Tímto emocionálním videem značka prodává nejen své jednotlivé produkty, ale i pocity lidí, které je užívají. Brilantně tak zakomponovala do svých reklam problematická společenská témata, která s ní na první pohled vůbec nesouvisí. A přesto dokáže světu ukázat, že jí na nich záleží a snaží se přispívat k jejich zlepšení.

Úplně prvním tématem, kterému se IKEA v rámci této kampaně věnovala, byly rozvody a jejich účinky na děti. Život ve střídavé péči se týká nemalého množství švédských dětí. Video s názvem „Every Other Week“ (tedy každých čtrnáct dní) vypráví příběh malého chlapce, kterého si rodiče předávají v rámci střídavé péče. Dítě si ze stolu balí své oblíbené fixy a opouští svůj pokoj u matky. Poté vchází do svého pokoje u otce. Pokoje, který vypadá úplně stejně jako ten u matky. Chlapec si tak své fixy pečlivě vyskládá na stejné místo na stole…

Samozřejmě celý pokoj je zařízen nábytkem z IKEA. Ten si totiž mohou finančně dovolit rozvedené matky i otcové, podprahově divákovi říká značka. IKEA se tímto videem snaží upozornit na to, že následky rozvodu je možné alespoň částečně zmírnit, když se dítěti zajistí podobné podmínky, aby se cítilo jako doma v obou „domovech“. IKEA nijak nehaní téma rozvodů, naopak se snaží najít řešení, která situaci ulehčí.

Agentura tvrdí, že tato videa mají ukázat čirou přítomnost IKEA v rodině, za veselých i smutných časů. Ať se Vaší rodině děje cokoliv, IKEA je vždy s vámi. A zůstane. Díky neustálému kontaktu se zákazníky, přímo v jejich domovech, je IKEA blíže poznává, stále se učí jejich návykům. A snaží se vyvíjet produkty, které s nimi drží krok. Každý den.

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: