Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
18. 12. 2015 | Petr Michl

IKEA chystá žalobu na internetového vtipálka. Stůl se svastikou nazvaný Hadølf neprodává

 


Internetové vtípky se šíří rychle a často si berou jako rukojmí i značky. Německý uživatel vystavil na Facebooku fotografii stolu se čtyřmi vyříznutými obdélníky, které vytvářely ve čtvercové desce symbol svastiky. Tvrdil, že ho prodává IKEA pod názvem Hadølf v Itálii.

Samotný název produktu i jeho cena stanovená na 88 euro naznačují, že se jedná o internetový vtip (číslovka 88 se v nacistických kruzích používá jako zkratka pro pozdrav Heil Hitler", písmena H jsou totiž v abecedě na 8. pozici - pozn. red.). Fotografie se dočkala desetitisíců lajků i sdílení a určitě se našli i takoví jedinci, kteří nepochopili, že se jedná o falešnou informaci. Ostatně nebyl by to první skutečný přešlap podobného druhu. Před deseti lety v Rakousku nabízel retailový hobby řetězec Baumax zahradní chatky s názvem Mauthausen. Navíc ironicky zahájil prodej krátce před výročím 60 let od osvobození stejnojmenného nacistického koncentračního tábora.

Humorná ovšem nyní nepřijde situace ani zástupcům IKEA, kteří zvažují žalobu. Samozřejmě takový stůl není součástí našeho programu v Itálii ani nikde jinde," uvedl mluvčí IKEA pro The Berliner Zeitung. Náznaky podobných spojení jsou pro švédský nábytkářský řetězec choulostivé. V devadesátých letech se veřejně provalilo, že jeho zakladatel Ingvar Kamprad byl v mládí členem neo-nacistické skupiny.


Tip redakce:

IKEA je pro mnoho lidí love brand, pro jiné je ale spíše terčem posměchu. Vděčným námětem karikatur jsou její manuály, které již dostaly mnoho alternativních podob. Níže najdete výběr těch nejpovedeněnějších.








Zdroje: Yahoo News, Daily Mail, The Berliner Zeitung, Cracked

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: