Herní studio Blizzard povzbuzuje hráče k tomu, aby streamovali přes Facebook Live

5. 9. 2016 | Petr Michl
Facebook možná začne vydělávat pořádné peníze na Facebook Live úplně jinak než klasickou reklamou, a to s pomocí streamů hraní her. Naznačuje to jeho dohoda se studiem Blizzard Entertainment.


Živá videa jsou tím nejvíce upřednostňovaným obsahem v news feedu. Facebook v nich vidí velký potenciál. Vnímá, kolik lidé dokážou přenosu v reálném čase věnovat dlouhodobé pozornosti. Zpeněžení daného formátu je zatím v plenkách. Novou možnost by ale mělo přinést streamování hraní videoher. Facebook Live totiž nyní integrovalo do rozhrání některých svých her významné studio Blizzard Entertainment.

Facebook uzavřel v minulosti v rámci propagace formátu Facebook Live placenou spolupráci s významnými celebritami. Dá se předpokládat, že i krok Blizzardu je výsledkem partnerství s Facebookem, z kterého finančně benefituje. Pro největší sociální médium se to vyplatí z několika důvodů.

Živé přenosy z hraní her jsou totiž atraktivní pro velké publikum, které u nich dokáže strávit někdy až dlouhé hodiny. A to i v případě sledování hráčů, kteří nemají hvězdný status v tradičním slova smyslu, jako tomu třeba je u jedné z placených Facebook Live celebrit, herce Vina Diesela s více než 100 miliony followerů.


Printscreen z live videa Vina Diesela z natáčení nového dílu filmu ze série Rychle a zběsile. Zdroj: Vin Diesel / Facebook

Tím dalším je, že tito diváci jsou ochotni v reálném čase odměnit své hrající idoly i finančně. Funguje to tak alespoň na dominantní platformě pro streamování hraní her, Twitch. Ta mimochodem patří Amazonu a to je další z pádných důvodů, proč nechce modrobílý technologický konkurent v této oblasti zaspat.

Ve Facebook Live zatím žádné platební metody nejsou přítomny, do budoucna je však nejde vyloučit. A Facebook by si z nich pochopitelně bral malý podíl za zprostředkování. Ač je tento krok zatím jen v nevyslovených plánech, je jasné, že je k němu vzhlíženo s nadějemi. Pre-roll reklamy se totiž s živými přenosy příliš nesnesou. Facebook kontroval oznámením reklamních přestávek poté, co divák sleduje živý přenos po více než 5 minut. Stále tu ale zůstává problém v tom, že mnoho inzerentů nechce pouštět své reklamy u videí, u nichž z podstaty věci nemohou vědět, co se v nich odehraje.

Zdroje: Business Insider


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: