Grey London navrhuje změnu loga Světového fondu na ochranu přírody

21. 12. 2016 | Milada Zemanová
Panda velká už nepatří mezi ty nejvíce ohrožené druhy. Nahradí ji v logu WWF lední medvěd?

Světový fond na ochranu přírody (World Wildlife Fund) má ve svém logu pandu velkou již od roku 1961. Toto specifické černobílé logo se ale možná v blízké době dočká přeměny. V září tohoto roku Mezinárodní svaz ochrany přírody uvedl, že pandy již nadále nepatří mezi tzv. „ohrožené“ živočišné druhy, tedy takové, kterým hrozí vysokému riziku vyhynutí v blízké budoucnosti, ale již se přesunuly do skupiny „zranitelné“. Do této kategorie se řadí živočichové, kteří čelí vysokému nebezpečí vyhynutí ve střednědobém období, pokud nedojde ke změně jejich životních podmínek.

Ačkoliv pandám snad svítá na zářivější budoucnost, celá řada jiných živočichů takové štěstí nemá. Když marketingová agentura Grey London uviděla studii, podle které se populace ledních medvědů v následujících 40 letech sníží o třetinu, rozhodla se jednat. Velkou roli v této statistice hraje role člověka a způsob, jakým negativně ovlivňuje životní podmínky ledních medvědů. Skupina kreativců z agentury proto pozměnila logo Světového fondu na ochranu přírody a místo pandy do něj umístila symbol globálního oteplování, tedy právě ledního medvěda. Se svým nápadem oslovila přímo Světový fond a mimo jiné vytvořila i gif přeměny loga, který si můžete prohlédnout níže.

 

Wiktor Skoog, strategický designový ředitel agentury, k celému návrhu uvedl:

„Víme, že nová loga stojí peníze - peníze, které by byly lépe využity na mnoha jiných chvályhodných iniciativách Světového fondu na ochranu přírody. Z tohoto důvodu jsme navrhli toto nové logo, které nabízíme Světovému fondu zcela zdarma a včetně všech práv na využití a duševního vlastnictví. Pokud by se Světový fond rozhodl toto logo využít, rádi pro ně zpracujeme i rebranding celé jeho identity, opět naprosto bezplatně. "

Jak se vám návrh agentury Grey London líbí? Souhlasili byste se záměnou pandy za ledního medvěda, nebo byste se přikláněli k pokračování tradice z roku 1961?

Zdroje: Adweek, Medium

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: