Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
27. 6. 2016 | Petr Michl

Google Trends nedávají Britům dobrou vizitku

 

Internetové prostředí o nás dokáže prozradit mnohé. Jedním z nejlepších lakmusových papírků toho, co společnost zajímá, pak bývají Google Trends, přehledy výrazů zadávaných na nejoblíbenějším světovém vyhledávači. Zpráva Googlu o tom, co vyhledávali Britové po oznámení výsledků referenda, má až poněkud tragikomický nádech.

Druhým nejhledanějším výrazem několik hodin po oznámení Brexitu byla totiž otázka: „What is the EU?".  „What does it mean if we leave the EU?" si pak odnáší prvenství. Nebylo by lepší zjišťovat, co je to Evropská unie a co odchod z ní znamená, ještě před referendem?  Druhá otázka ptající se po důsledcích vyskočila po oznámení výsledků o 250 %.

Edit: Pro dokreslení situace je ovšem potřeba dodat, že tyto dotazy rozhodně nezadávala celá britská populace. Dotaz „What is the EU?" padl ve Velké Británii během června dle analýzy Remyho Smithe na Medium v 8 100 případech, trend zachycený Googlem den po vyhlášení výsledků referenda pravděpodobně neodráží více než 1 000 dotazů.

To, že Brexit není rozhodně pouze britským tématem, pak dokazuje to, že smysl toho, co by vystoupení Velké Británie z EU znamenalo, hledají na Googlu lidé ve velkém i globálně.

Trendy témata dokáže také velice dobře odhalit Twitter. Oficiální hashtag referenda #EUref byl použit mezi 7 ráno ve čtvrtek, kdy se otevíraly volební místnosti, a 10 ráno v pátek 25. června, kdy britský premiér David Cameron oznámil svou rezignaci, u 6,4 milionů tweetů. V okamžiku oznámení Cameronovy rezignace vykazoval Twitter dvojnásobnou úroveň používání oproti normálu.

Dosud jsme procházeli data na makro úrovni naznačující nezpochybnitelné trendy. Facebook pak přináší zejména mikro příběhy, postoje a zkušenosti jednotlivých lidí. Ty nelze brát jako jedinou a nezpochybnitelnou pravdu. Následující příspěvek a pak především s ním sdílené fotoalbum s ofocenými příspěvky lidí převážně z Facebooku a Twitteru dávají nicméně nahlédnout do toho, jak referendum představovalo pro celou řadu Britů především hlasování o imigraci a zároveň u nich dokázalo spustit vlnu rasismu, který se po vyhlášení výsledků nebojí dát otevřeno najevo.

S oznámením Brexitu je spojen také výrazný pád hodnoty libry. Britská měna dosáhla na Googlu rekord ve vyhledávání. V době velké inflace se bohatší lidé přiklánějí k investicím do drahých kovů a především pak zlata. Tomu odpovídá to, že termín „buy gold" okamžitě vyskočil v hledanosti ve Velké Británii o 500 %. O 100 % se ovšem zvedly také dotazy ptající se po tom, jak získat irský pas (getting an Irish passport"), O 680 % pak dokonce vyletěla query „move to Gibraltar" spojená s hledáním informací o přestěhování do britské enklávy na jihu Španělska.

Zdroje: Twitter #EUref, CNet, Twitter Blog, Google Trends

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: