Google spustil News Initiative pro podporu důvěryhodných zpráv a žurnalistiky

21. 3. 2018 | Milada Zemanová
Google uveřejnil svůj nový program na boj s falešnými zprávami, který má zahrnovat jak výsledky vyhledávání, tak například YouTube. V následujících třech letech ho chce podpořit 300 miliony dolarů.

Uživatelé od Googlu očekávají, že na něm najdou informace, kterým mohou věřit. Ty často pochází od novinářů a mediálních organizací, mnohdy se však k lidem dostávají falešné informace. Program News Initiative se má soustředit na důvěryhodné mediální zdroje a prověřování zpráv. Toto prověřování má postihnout jak výsledky vyhledávání, tak například YouTube.

V rámci této iniciativy se chce Google zaměřit na následující tři oblasti:

  • Vyhodnocení a posílení kvalitní žurnalistiky

  • Vývoj podnikatelských modelů s cílem podpořit udržitelný růst (médií)

  • Posílení zpravodajských organizací prostřednictvím technologických inovací

Google dále oznámil, že nově přímo na YouTube vznikne sekce Top News (top zprávy). A v ní se budou zobrazovat informace pouze od ověřených médií.

Uvedené kroky mají zabránit v šíření podvodných zpráv přes platformy Googlu, aby uživatelé nebyli vystavováni nevhodnému obsahu.

Philipp Schindler, vedoucí obchodní ředitel Googlu, k programu uvedl:

„Vylepšili jsme naše systémy, aby dokázaly rozpoznat případy falešných zpráv a chceme se soustředit na více důvěryhodný obsah. I na YouTube čelíme těmto výzvám, a proto chceme zdůrazňovat relevantní obsah z ověřených zdrojů zpráv, které budou k dispozici v sekci Top News.”

Názory novinářů a mediálních osobností na News Initiative najdete ve videu níže.

Podle Schindlera chce Google i nadále vytvářet produkty, které řeší nejnaléhavější potřeby zpravodajského průmyslu a dodal:

„Závazky, které prosazujeme prostřednictvím této iniciativy, ukazují, že zprávy a kvalitní žurnalistika jsou pro společnost Google nejvyšší prioritou. Víme, že úspěch lze dosáhnout pouze společnou spoluprací a těšíme se na spolupráci se zpravodajským průmyslem, abychom vybudovali silnou budoucnost žurnalistiky.”

Google byl vícekrát zneužit pro šíření mylných informací, například během amerických prezidentských voleb v roce 2016. Není divu, že chce být pro své uživatele důvěryhodným médiem, a činí tak další kroky pro napravení své reputace.

Kam dál?

Již před rokem Google zavedl opatření proti falešným zprávám. Vytvořil totiž nový algoritmus pro omezení znepokojujícího, nepravdivého a urážlivého obsahu vyhledávání, který však umí víc než označování fake news. Podívejte se, jak k penalizování nepravdivého obsahu přistupuje.



Není to zdaleka jediná aktivita Googlu v této oblasti. Minulý týden oznámil, že YouTube začne spolupracovat s Wikipedií a bude s její pomocí uvádět fake news na pravou míru u každého sporného videa

Štítky dokumentu: Google

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: