Google spouští novou analytickou platformu pro lepší měření „mikro-momentů“

16. 3. 2016 | Kateřina Tauchenová
Nová platforma Google Analytics 360 Suite nabídne nástroj na A/B testování stránek, analýzu dat napříč prodejními kanály a mnoho dalších funkcí. Navíc slibuje i jednoduché používání a přátelský design.

Google opět rozšířil možnosti datové analytiky. Na svém blogu Inside Adwords totiž oznámil spuštění nové analytické platformy pro podnikatele a firmy Google Analytics 360 Suite.

V oznámení, pod kterým je podepsaný viceprezident pro analytické produkty Paul Muret, se mimo jiné píše: „Nároční a důmyslní marketéři, kteří využívají analytické nástroje, mají třikrát větší pravděpodobnost, že překonají jejich konkurenty, co se dosahování cílů v oblasti zisků týče. Není proto divu, že marketéři z nejrůznějších oblastí podnikání se na nás obraceli s tím, že potřebují z jejich analytických nástrojů získat více dat. Mnoho z dostupných setů totiž nedokázali využívat naplno – byly moc složité na používání, nástroje jim nenabízely dostatečné množství možností spolupráce, byly obtížně integrovatelné do jejich systému a bylo velmi těžké najít experta, který by jim skutečně rozuměl.“

Podle něj se dnešní marketéři snaží pracovat s krátkými momenty zapojení svých publik. Tyto krátké okamžiky jsou většinou představovány aktivitami na mobilních zařízeních. Google pro ně vymyslel svůj vlastní název – mikro-momenty. „Pokud není výsledek, po kterém uživatel touží, doručen ve správný okamžik během těchto krátkých příležitostí, uživatelé se rychle posunou dále v prohlížení a firma o příležitost interakce s nimi přijde,“ vysvětlil Muret portálu Marketing Land.

Platforma Google Analytics 360 Suite je proto navržena tak, aby marketérům poskytla více integrované nástroje, které budou uživatelsky jednodušší a které budou schopny měřit a poskytovat mnohem podrobnější data. Ta by pak v ideálním případě měla vést k vytvoření takových marketingových aktivit, kterými budou firmy moci zasáhnout uživatele právě ve velmi krátkých okamžicích jejich zaujetí.

Google přitom nezmínil, že by se v Suite měla shromažďovat data z jakýchkoliv nových, dosud nevyužívaných zdrojů. Jeho sledování dat napříč různými zařízeními zůstává stejné.

Namísto toho je Suite de facto rozšířením prémiového programu Google Analytics Premium, jehož obliba mezi marketéry v poslední době strmě roste. Suite tak bude poskytovat rozšířenou kolekci analytických, testovacích a targetingových nástrojů pro webové stránky, aplikace a reklamu.

Rozhraní Suite je tvořeno šesti základními nástroji, z nichž čtyři jsou zcela nové:

  • Audience Center 360 (beta): První platforma pro správu dat (DMP), kterou vyvinul sám Google, je automaticky integrovaná do DoubleClicku i AdWords. Může být ale využita i v dalších demand-side platformách (DSP)
  • Optimize 360 (beta): Testovací a personalizující produkt, který dokáže doručit a otestovat opakované návštěvy jednoho uživatele na dané stránce. Tato funkce je užitečná například při A/B testování dvou různých podob landing page, které byly vytvořeny pomocí rozdílných programů.
  • Data Studio 360 (beta): Nástroj, který analyzovaná data dokáže rovnou i vizualizovat, umí vytvářet různé tabulky a reporty. Podle Googlu umožňuje také sdílení výsledků analýz a spolupráci na nich v reálném čase díky stejné technologii, jaká je využívána u Google Docs.
  • Tag Manager 360 (beta): Ačkoliv tento nástroj vychází z aktuálního nástroje tag manager dostupného v Google Analytics, je považován za novinku – poprvé totiž vystupuje jako samostatný produkt.
  • Attribution 360, dříve známé pod názvem Adometry: podle Googlu byl nástroj Adometry kompletně přetvořen od úplného základu, díky čemuž budou moci nyní marketéři analyzovat lépe prodeje a další výsledky napříč různými kanály.
  • Analytics 360, dříve známé jako Google Analytics Premium: podniková verze kolekce analytických a měřících nástrojů, která by podle Googlu měla sloužit jako „měřící centrum pro analýzu zákaznických dat ze všech dostupných touch-pointů.“ Mělo by být také možné ji integrovat do reklamních produktů od Googlu.

Jednotlivé produkty budou dostupné z hlavního menu, kde by zároveň měla být k dispozici i široká nabídka programů třetích stran, jako jsou například CRM platformy.

Konkrétní datum oficiálního spuštění celé platformy Suite dosud nebylo oznámeno, stejně jako ceny jednotlivých produktů. Google Analytics Premium a Adometry budou spuštěny pod svými novými jmény „během následujících měsíců“, přičemž jejich současní uživatelé budou mít možnost vyzkoušet si nové verze v beta provozu ještě dříve.

 

Štítky dokumentu: Google

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: