Google si posvítí na pop-up reklamy na mobilních verzích webů

25. 8. 2016 | Kateřina Tauchenová
Štvou vás reklamy, které se vám zobrazí přes celý displej mobilu, a vy ani za nic nemůžete najít tlačítko na jejich zavření? V tom případě má pro vás Google dobrou zprávu – rozhodl se proti nim bojovat.

Google včera oznámil dvě významné novinky týkající se výsledků v jeho mobilním vyhledávání. Tou první, kterou uživatelé zaznamenají hned, je odstranění štítku „mobile-friendly" poukazujícího na stránky přizpůsobené prohlížené z mobilních zařízení. Důvodem pro odstranění tohoto označení je podle Googlu fakt, že zhruba 85 % stránek, které se v mobilním vyhledávání zobrazují, už svou mobilní verzi má.

Druhá novinka bude do praxe uvedena až od ledna příštího roku, její význam je však o to větší. Google totiž začne „trestat“ mobilní stránky, které uživatele při jejich první návštěvě obtěžují příliš rušivými reklamními sděleními. Oním trestem nebude nic jiného než zhoršení jejich pozice ve vyhledávání.

Označení „příliš rušivé úvodní reklamy“ zahrnuje všechna reklamní sdělení, která se po otevření stránky zobrazí přes celý displej a zavřít je lze pouze pomocí šikovně schovaného malého tlačítka kdesi v rohu. Pokus o jejich zavření tak většinou skončí nechtěným kliknutí na reklamu a následným přesměrováním na stránky inzerenta.

Podle oficiálního vyjádření Googlu budou ve vyhledávání znevýhodněny stránky obsahující následující typy reklamy:

  • Pop-p reklamy, které překryjí hlavní obsah stránky hned po příchodu na stránku z vyhledávání nebo v průběhu jejího prohlížení

  • Samostatně stojící reklamní sdělení, které musí uživatel zavřít, aby mohl zobrazit obsah stránky

  • Reklamy využívající stejný layout jako samotná stránka, které překrývají obvykle horní část obsahu stránky

Plánované opatření ale neznamená, že Google začne penalizovat všechny stránky, které tento formát úvodních reklamních sdělení využívají. Zaměří se opravdu pouze na ty, které uživatelům znesnadňují zobrazení samotného obsahu stránky. Bez povšimnutí tak zůstanou například pop-upy používané k odsouhlasení podmínek používání stránek nebo dialogová okna vyžadující vyplnění přihlašovacích údajů.

Google se na tento typ reklam nezaměřuje poprvé. V současnosti už znevýhodňuje ve vyhledávání stránky, které tento typ vyskakovacích oken využívají k zobrazování reklam vybízejících k instalaci jejich aplikace.

Zdroj: Techcrunch

Štítky dokumentu: Google

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: