Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
25. 8. 2016 | Kateřina Tauchenová

Google si posvítí na pop-up reklamy na mobilních verzích webů

Google včera oznámil dvě významné novinky týkající se výsledků v jeho mobilním vyhledávání. Tou první, kterou uživatelé zaznamenají hned, je odstranění štítku „mobile-friendly" poukazujícího na stránky přizpůsobené prohlížené z mobilních zařízení. Důvodem pro odstranění tohoto označení je podle Googlu fakt, že zhruba 85 % stránek, které se v mobilním vyhledávání zobrazují, už svou mobilní verzi má.

Druhá novinka bude do praxe uvedena až od ledna příštího roku, její význam je však o to větší. Google totiž začne „trestat“ mobilní stránky, které uživatele při jejich první návštěvě obtěžují příliš rušivými reklamními sděleními. Oním trestem nebude nic jiného než zhoršení jejich pozice ve vyhledávání.

Označení „příliš rušivé úvodní reklamy“ zahrnuje všechna reklamní sdělení, která se po otevření stránky zobrazí přes celý displej a zavřít je lze pouze pomocí šikovně schovaného malého tlačítka kdesi v rohu. Pokus o jejich zavření tak většinou skončí nechtěným kliknutí na reklamu a následným přesměrováním na stránky inzerenta.

Podle oficiálního vyjádření Googlu budou ve vyhledávání znevýhodněny stránky obsahující následující typy reklamy:

  • Pop-p reklamy, které překryjí hlavní obsah stránky hned po příchodu na stránku z vyhledávání nebo v průběhu jejího prohlížení

  • Samostatně stojící reklamní sdělení, které musí uživatel zavřít, aby mohl zobrazit obsah stránky

  • Reklamy využívající stejný layout jako samotná stránka, které překrývají obvykle horní část obsahu stránky

Plánované opatření ale neznamená, že Google začne penalizovat všechny stránky, které tento formát úvodních reklamních sdělení využívají. Zaměří se opravdu pouze na ty, které uživatelům znesnadňují zobrazení samotného obsahu stránky. Bez povšimnutí tak zůstanou například pop-upy používané k odsouhlasení podmínek používání stránek nebo dialogová okna vyžadující vyplnění přihlašovacích údajů.

Google se na tento typ reklam nezaměřuje poprvé. V současnosti už znevýhodňuje ve vyhledávání stránky, které tento typ vyskakovacích oken využívají k zobrazování reklam vybízejících k instalaci jejich aplikace.

Zdroj: Techcrunch

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: