Google ruší search reklamy v pravém sloupci

22. 2. 2016 | Petr Michl
Google připravuje dramatickou změnu pro své search reklamy. Měl by zmizet jejich sloupec po pravé straně jeho vyhledávače na desktopu. Reklamy by měly být odteď pouze nahoře a vespodu výsledků vyhledávání.

 



Google připravuje dramatickou změnu pro své search reklamy. Na desktopu by měl zmizet jejich sloupec po pravé straně vyhledávače. Reklamy by měly být odteď pouze nahoře a vespodu výsledků vyhledávání.

Tuto informaci nejprve přinesl Search Engine Land na základě tipu od anonymního zdroje. Google ji potvrdil s tím, že již započal globální roll out této změny. Bude pro ni existovat jedna výjimka v podobě boxů s Product Listing Ads, v češtině tedy s Nákupy Google. 


Ukázka reklamního formátu Nákupy Google (či PLA) při zobrazení výsledků vyhledávání na dotaz „pračka". Zdroj: Google.com

Úpravu může zaznamenat zobrazení reklam na vrchu vyhledávání. V tomto okamžiku se na této pozici objevují 3 reklamy, nově se prý u hodně konkurenčních dotazů budou objevovat 4.

Testovali jsme tento layout po dlouhou dobu, takže tuto podobu už mohli lidé u menšího počtu komerčních vyhledávacích dotazů zahlédnout. Bude pokračovat s úpravami, ale toto je navrženo pro vysoce komerční queries tak, aby mohl design přinést relevantnější výsledky lidem a lepší výkon inzerentům," uvedl k tomu Google.

Změna ve více ohledech smazává rozdíl mezi zobrazením reklam u mobilního vyhledávání a toho na desktopu. U mobilních reklam Google nicméně ukazuje na vrchu vyhledávání obvykle 2 nebo 3 reklamy. Pro marketéry soustředící se na desktop tato úprava znamená méně reklamních pozic, o které se bude soutěžit. To s sebou může ve výsledku přinést vyšší ceny za proklik.

Zdroje: Search Engine Land, The Verge

Štítky dokumentu: Google PPC Reklama online
Sdílejte tento článek:
Podobné články: