Google prokazuje důležitost mobilních stránek pomocí nástrojů Mobile Scorecard a Impact Calculator

2. 3. 2018 | Milada Zemanová
Frustrovaní zákazníci, kteří odchází z webu kvůli pomalému načítání, by měli být minulostí. Pomoci k tomu mají nové nástroje od Googlu. Jeden porovnává rychlost mobilního webu ve srovnání s ostatními, další dokáže vyčíslit, o kolik peněz pomalou rychlostí stránek přicházíte.

Snahy Googlu, aby marketéři věnovali více pozornosti mobilnímu zobrazení stránek, trvají už několik let. Tento týden na na Mobile World Congress v Barceloně oznámil uvedení dvou nástrojů, které by jim v tom měly ještě více napomoci.

Nástroj Mobile Scorecard má uvádět, jak si daný web vede v porovnání s konkurencí na poli mobilních telefonů a Impact Calculator má ukázat, jak podstatný význam má rychlost mobilních stránek.

Oba nástroje mají poskytnout marketérům přehledné vizuály coby další argument pro zúčastněné strany, aby investovaly do rychlosti mobilních stránek.

V rámci Mobile Scorecard mohou uživatelé vepisovat do Chromu názvy webových stránek a ihned budou mít k dispozici srovnání jejich rychlostí. Podle Googlu lze aktuálně porovnávat již tisíce webových stránek z 12 zemí světa, nicméně prozatím mezi nimi není Česká republika.

Pokud chcete mít úspěšný web, měla by se stránka načíst a být připravena k použití do 5 sekund za použití 3G připojení. Pokud však uživatel využívá 4G připojení, stránka by měla být funkční během 3 sekund.

Druhý ze zmíněných nástrojů, Impact Calculator, má vyčíslit, kolik konverzí web ztrácí, z důvodu pomalého načítání. Tyto informace vycházejí z reportu The State of Online Retail Performance, který byl publikován v dubnu 2017 a jasně prokázal, že každá vteřina zpoždění v načítání, může snížit konverze o 20 %. Tento nástroj si již můžete vyzkoušet i pro české weby. 

Stačí, když do tohoto nástroje zanesete informace o měsíční návštěvnosti, průměrnou cenu objednávky a míru konverzí, a Impact Calculator následně vyčíslí, jak se tyto hodnoty mohou měnit v závislosti na rychlosti webové stránky. Pro vydavatele uveřejnil Google obdobný nástroj s názvem DoubleClick Publisher Revenue Calculator.

Zdroje: Search Engine Land, Google

Štítky dokumentu: Google

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: