Google příspěvky jsou nyní dostupné pro všechny uživatele služby Google My Business (Moje firma)

27. 6. 2017 | Kristýna Vozková
Rok po svém prvním zavedení jsou Google Posts přístupné i pro drobné podnikatele a nabízí jim možnost zobrazení jejich příspěvků ve vyhledávání na Googlu i v mapách. Jde o formu aktuálních statusů, restaurace přes ně mohou například ukázat fotku jejich denní speciality, kluby třeba pozvánku na večerní koncert.

Po téměř ročním čekání jsou Google Posts (v češtině Google příspěvky) konečně přístupné i pro malé podniky, které používají platformu Google My Business (Moje firma). Před několika týdny byly Google Posts přesunuty do GMB, kde jsou nyní dostupné pro desktop, Android i iOS.

 Pro přidávání příspěvků se stačí přihlásit do svého GMB účtu a kliknout na ikonu „Post” v menu na levé straně stránky (viz. obrázek níže).

Při psaní příspěvku má uživatel na výběr z několika možností jako nahrát obrázek, napsat text (do 300 slov) nebo přidat událost (včetně data a času konání). Dále může přidat call-to-action tlačítko, jako „learn more" (zjistit více), „reserve" (rezervovat), „sign up" (přihlásit se), „buy" (koupit) nebo „get offer" (získat nabídku).

Googlu se touto službou snaží dát podnikům možnost:

  • sdílet své denní nabídky nebo jiné aktuální akce, které by měly zaujmout stávající a přilákat nové zákazníky
  • propagovat události a informovat zákazníky o nadcházejících událostech v jejich okolí
  • představit top produkty a upozornit na nové zboží
  • zvolit si jednu z dostupných možností, díky které se snadno spojí se zákazníkem prostřednictvím Google firemního zápisu. Stačí jeden krok k přihlášení do newsletteru, možnosti rezervace nebo „zjistit více” či nakoupení produktu z webových stránek.

 

Příspěvky se budou zobrazovat jak ve vyhledávání na Googlu tak i na Mapách. Více informací se dočtete v nápovědě Googlu.

Google Post byly poprvé spuštěny už v lednu 2016 pod názvem „candidate cards“, ale byly přístupné pouze pro politické kandidáty prezidentské volby v USA.  O několik měsíců později byly zavedeny pro velice omezený počet malých firem a až v současné době může být jejich potenciál využíván naplno i drobnými podnikateli. 

Zdroje: searchengineland.com, support.google.com

Štítky dokumentu: Google
Sdílejte tento článek:
Podobné články: