Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
19. 5. 2015 | Petr Michl

Google posiluje své postavení největšího vlastníka médií na světě

Nadvláda Googlu jakožto největšího vlastníka médií na světě posílila a rozdíl mezi ním a jeho nejbližším konkurentem se za poslední rok výrazně prohloubil. Podle nové zprávy ZenithOptimedia Top Thirty Global Media Owners 2015 (30 největších světových vlastníků médií 2015) je Google nyní o 136 % větší než druhý největší vlastník médií Disney, přičemž o rok dříve to bylo jen o 115 %. Je také větší než druhý a třetí největší vlastník (Comcast) dohromady.

Zpráva Top Thirty Global Media Owners je žebříček největších mediálních společností na světě podle příjmu z médií na základě odhadů společnosti ZenithOptimedia vydávaný každoročně již od roku 2007.  Příjem z médií je v ní definován jako veškerý příjem pocházející z obchodních činností, které podporují reklamu, za účelem zjistit, které společnosti jsou pro marketingový průmysl nejdůležitější.

Google těží z rostoucího prodeje chytrých telefonů a tabletů, jež jeho hlavní vyhledávací funkci zpřístupňují spotřebitelům v pohybu. To je užitečné zejména pro nakupující, kteří hledají srovnání cen. Spotřebitelům také umožňuje zobrazovat obsah v časech a na místech, jež jim nejvíce vyhovují. Tím vznikly nové příležitosti, jak na ně zacílit display reklamu, která tvoří další významnou složku obchodních aktivit Googlu. Z přechodu na mobilní zařízení však profituje zejména Facebook, který ze všech 30 největších vlastníků médií roste nejrychleji. Příjmy společnosti Facebook z médií v posledním roce vzrostly o 63 %. Facebook si aktivně osvojuje mobilní technologii, aby své uživatele přesvědčil k pravidelným a častým návštěvám během celého dne. Své reklamy navrhuje tak, aby se plynule prolínaly se zobrazovaným obsahem. V žebříčku ZenithOptimedia je Facebook 10. největší vlastník médií.

Pořadí 30 největších světových vlastníků médií 2015


Další nejrychleji rostoucí společnost je Baidu, čínský ekvivalent Googlu, která během roku vzrostla o 43 %. Růst společnosti Baidu je poháněn rychlým rozvojem čínského reklamního trhu a také zdokonalováním vyhledávací technologie. V současnosti je to 14. největší vlastník médií na světě, který předčil digitální rivaly Yahoo! (18.) a Microsoft (21.).

Třetí nejrychleji rostoucí společnost je Grupo Globo, hlavní brazilský vlastník médií, jehož příjmy z médií za rok vzrostly o 15 %. Stejně jako Baidu těží i Globo ze své přítomnosti na rychle rostoucím novém reklamním trhu, ale v krátkodobém horizontu nejspíš bude jeho další růst omezen kvůli ekonomickým obtížím Brazílie.

Jediná další společnost v žebříčku 30 největších vlastníků médií, která sídlí v zemi s rozvíjejícím se trhem, je CCTV, čínská národní státní televizní společnost. CCTV má zhruba čtvrtinový podíl na čínském trhu s televizní reklamou – třetím největším na světě – a během posledního desetiletí vzrostla téměř trojnásobně. Čínská televize obecně v současnosti čelí tvrdému soupeření o rozpočty na reklamu ze strany online videa a digitálních médií, a tak i pro CCTV bude pravděpodobně obtížné zvýšit příjmy ze své hlavní činnosti.

Pět ze 30 největších vlastníků médií vlastní výhradně digitální média – Google, Facebook, Baidu, Yahoo! a Microsoft. Jejich společný příjem z médií činí 71 miliard USD, což představuje 68 % veškerých celosvětových výdajů na digitální reklamu. Moc na trhu s digitální reklamou se soustřeďuje v rukou několika velkých platforem a stává se stále koncentrovanější.

Rychlý růst digitálních médií a nově vznikajících reklamních trhů posiluje pozice vlastníků médií, jako je Google, Facebook, Baidu a Globo, na úkor vlastníků tradičních médií na rozvinutých trzích,“ uvedl Jonathan Barnard, vedoucí předpovědí společnosti ZenithOptimedia. „Největší vlastníci digitálních médií v současnosti udržují silnou nadvládu nad trhem digitální reklamy, ale potýkají se s neustálým rizikem, že je vytlačí inovátoři. Zatímco někteří vlastníci médií na rozvíjejících se trzích při expanzi svých obchodních aktivit čelí v krátkodobém horizontu výzvám, očekáváme, že v několika příštích letech se mezi 30 největších vlastníků médií dostane více společností z nově vznikajících trhů.“

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: