Google pomáhá vydavatelům snižovat dopady ad blockerů. Od května i v Česku

18. 4. 2018 | Kateřina Tauchenová
Jakkoliv mohou být reklamy na webech pro čtenáře otravné, pro mnoho vydavatelů představují hlavní zdroj jejich příjmů. Používání ad blockerů je ale o velkou část těchto příjmů ochuzuje. Google proto vyvíjí nástroje, které jim mají pomoci ztráty příjmů z reklam zmírnit.

Loni v červnu spustil Google platformu „Funding Choices“ umožňující vydavatelům znepřístupnit část online obsahu těm uživatelům, kteří mají ve svém prohlížeči nainstalovaný AdBlocker nebo jiný program na blokování reklamy. Díky tomuto nástroji se mohou vydavatelé alespoň částečně bránit proti ztrátě příjmů z reklamy kvůli těm uživatelům, kteří mají reklamy ve svých prohlížečích blokované. Po USA, Velké Británii, Německu, Austrálii a na Novém Zélandu bude od května tato platforma dostupná i pro vydavatele v Česku a dalších 30 zemích světa.

Program Funding Choices byl vytvořen v rámci „Koalice pro lepší reklamy", prostřednictvím které se Google snaží pomoci vydavatelům získat zpět ztracené příjmy způsobené blokováním reklam. Díky Funding Choices mohou majitelé stránek zjistit, zda daný návštěvník používá nástroj blokující reklamy a poté mu jednu z následujících tří zpráv:

  1. Nejmírnější variantou je pop-up okno, které uživatele upozorní, že používání ad blockeru je v rozporu se zobrazováním zdarma přístupného obsahu na daném webu. Uživatel zároveň dostane možnost reklamy povolit anebo si zakoupit placené členství na serveru, aby se mu i nadále obsah zobrazoval bez reklamních bannerů. Toto pop-up okno, ale uživateli nijak neomezí přístup k obsahu – lze jej snadno zavřít.



  2. Druhou variantou je pop-up okno, co uživatele upozorní, že už vyčerpal určitý počet volných přístupů na stránku, které má každý uživatel měsíčně k dispozici. Stejně jako v prvním případě i zde dostane uživatel možnost reklamy povolit anebo si zakoupit placené členství na serveru, aby se mu i nadále obsah zobrazoval bez reklamních bannerů. Pokud tak neučiní a vyčerpá všechny své měsíční vstupy, Google Funding mu poté zobrazování obsahu zablokuje.



  3. V případě nejpřísnější varianty pak uživatel musí zvolit možnost zobrazit reklamy, nebo si zakoupit prémiový placený přístup bez reklam. Pop-up okno nelze zavřít a bez výběru jedné z výše uvedených možností nemůže uživatel obsah webu vůbec zobrazit.

 

Důvody, proč vůbec platforma Funding Choices vznikla, vysvětlila společnost Google na svém blogu:

„Programy na blokování reklam, které jsou navržené tak, aby odstranily všechny reklamy ze všech webů, ztěžují vydavatelům snahu udržet své investice a výnosy z reklam na rozumné úrovni. Naším cílem je pomoci vydavatelům dostat zpět své investice do reklam prostřednictvím snížení dopadu blokování reklam.“

Podle zdrojů od společnosti Google mělo loňské spuštění platformy v prvních pěti zemích pozitivní vliv na snížení množství uživatelů, kteří nástroje blokování reklamy využívají. Po spuštění Funding Choices se průměrně 16 % návštěvníků stránek rozhodlo, že reklamy ve svém prohlížeči povolí. V některých případech zaznamenali vydavatelé až 37% pokles počtu uživatelů s nainstalovanými ad blockery. Jen za minulý měsíc podle společnosti Google zvolilo více než 4,5 milionu návštěvníků možnost povolit reklamu prostřednictvím Funding Choices, což vedlo k více než 90 milionům dalších placených zobrazení stránek.

Zdroj: MarketingLand, Google Blog

Štítky dokumentu: Google

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: