Google mění logo a celou svou vizuální identitu

2. 9. 2015 | Petr Michl
Google uvedl největší změnu svého loga od roku 1999. Logem to ale zdaleka nekončí, jedná se o kompletní a sjednocenou změnu vizuální identity i pro další služby a aplikace Googlu.

Logo Googlu bylo dřív zamýšleno především nad vyhledávací políčko zobrazené ve webovém prohlížeči na osobním počítači. S časem ale přibyly další služby i zařízení, na kterých je lidé používají. I proto nyní Google přistoupil nejen ke změně loga, ale celé vizuální identity.

Z pohledu grafické prezentace společnosti se jedná o největší posun za posledních 16 let. Nejlépe to vysvětluje video níže, které vývoj v čase zachycuje.

Na blogu Googlu vysvětlují důvod změny takto:

Proč to tedy nyní děláme? Kdysi dávno byl Google jedno místo, na které jste se dostali pouze z jednoho zařízení, stolního počítače. V dnešní době lidé přicházejí s Googlem do styku pomocí mnoha platforem, aplikací a zařízení - často vše během jednoho dne. Od Googlu se dnes očekává, že vám pomůže, kdykoliv a kdekoliv ho potřebujete, ať už je to na vašem mobilním telefonu, televizi, hodinkách, ovládacím panelu auta a ano, dokonce i na počítači!"

Nové písmo je bezpatkové a Google ho pojmenoval jako Product Sans. Má hravý až komiksový charakter. Negativní hlasy pod oznámením změn na blogu Googlu právě toto nejvíce vyčítají a nebojí se přidat si i žlučovité obvinění z podobnosti k fontu Comic Sans. Na to je ale písmo příliš vertikální, jednotlivá písmena se neklátí do boku. Více odpovídající je například přirovnání k tučnějšímu Century Gothic.

Logo bylo představené i ve včerejším Doodlu. Na jeho konci můžete vidět i nové „G" složené z barev, které jsou použité v logu - tedy z červené, žluté, modré a zelené. Nahrazuje modré „g", které se objevovalo u aplikací a dalších služeb.


Pohyb v Doodlu pak tak trochu symbolizuje to, že se nyní Google chce spoléhat méně na statické ztvárnění a více využívat animace. Jedna z nich je třeba ta pro hlasové vyhledávání.  To bude signalizovat, že poslouchá, změnou mikrofonu na čtyři barevné tečky.

Redesignem ale prošly i další služby. Géčko" je nyní tučnější i u Google+.


Vývoj nové vizuální identity je popsán v článku jeho tvůrců. Ti přiznávají, že celková změna není jen jejich prací. Podíleli se na ní UX designeři a prý až stovky lidí napříč organizací v různých rolích. To vše s cílem zachovat i u nového designu esenci jednoduchosti a potěšení". Google má tak nyní tu dosud nejvíce jednotnou vizuální identitu. Je ovšem otázkou, zdali grafické designery nečeká brzy další sjednocující práce. Google je totiž od 10. srpna tohoto roku jen jednou z organizací spadajících pod mateřskou společnost Alphabet.

Štítky dokumentu: Google

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: