Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
22. 1. 2016 | Petr Michl

Google má ambici být social media marketérem v e-mailech



Nový patent Google naznačuje, že se tak úplně nevzdává své snahy být relevantní i ve světě sociálních médií. Mohl by přinést uživatelům nabídky ke sdílení přímo v jejich e-mailu.

K přiblížení plánované funkcionality bude nejlepší rovnou přistoupit k příkladu, který je v patentové dokumentaci doprovázen ilustračním obrázkem. Někdo vám pošle e-mailem link na svou oblíbenou knihu, kterou byste si měli také přečíst. Když se ho budete snažit rozkliknout, Google vám rovnou v pop-up oknu nabídne, že byste mohli daný link sdílet. Zároveň i ukáže, kolikrát byl link sdílen v sociálních médiích. Dokonce napoví i textaci příspěvku, aby zvýšil šance, že ke sdílení skutečně dojde. Jak naznačuje i schéma níže, v případě knihy to jsou 3 texty:

1) XYZ je můj nejoblíbenější autor.

2) Nová kniha XYZ...

3) Jsem čtenářem XYZ...

Z ničeho nevyplývá, že sociálním médiem, na němž bude příjemce mailu link sdílet, musí být skomírající Google+. Možná to bude ve výsledku něco jiného či jen možnost rychlého zaslání odkazu na své další e-mailové kontakty. V případě patentů není radno zavírat si zbytečně dveře k dalším možnostem.

Jisté ovšem je, že Google hledá další možnosti komerčního využití faktického procházení obsahu e-mailů. Přesně to mimochodem již dělá s reklamní pozicí, která se může objevit navrchu otevřené zprávy v Gmailu. O povaze zobrazené reklamy v tom případě rozhodují i klíčová slova v těle mailu. Další posun dodává rozšíření o sféru sociálních médií. Navíc je tato nabídka spojena i s ukázkou copy, která by u příspěvku mohla ve světě SoMe fungovat.

Co přijde dál, můžeme jen odhadovat. Zcela v duchu dosavadních realizovaných i navrhovaných podob komercionalizace Gmailu nás napadá například pop-up nabízející k produktovým linkům v těle mailu i nákupní karty s nabídkou daného či podobného zboží ve více obchodech.   

Zdroj: United States Patent and Trademark Office

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: