Google má ambici být social media marketérem v e-mailech

22. 1. 2016 | Petr Michl
Google vám již čte maily, aby lépe cílil reklamu. Nový patent naznačuje, že vás u linků v mailech bude povzbuzovat k sdílení na sociálních sítích.



Nový patent Google naznačuje, že se tak úplně nevzdává své snahy být relevantní i ve světě sociálních médií. Mohl by přinést uživatelům nabídky ke sdílení přímo v jejich e-mailu.

K přiblížení plánované funkcionality bude nejlepší rovnou přistoupit k příkladu, který je v patentové dokumentaci doprovázen ilustračním obrázkem. Někdo vám pošle e-mailem link na svou oblíbenou knihu, kterou byste si měli také přečíst. Když se ho budete snažit rozkliknout, Google vám rovnou v pop-up oknu nabídne, že byste mohli daný link sdílet. Zároveň i ukáže, kolikrát byl link sdílen v sociálních médiích. Dokonce napoví i textaci příspěvku, aby zvýšil šance, že ke sdílení skutečně dojde. Jak naznačuje i schéma níže, v případě knihy to jsou 3 texty:

1) XYZ je můj nejoblíbenější autor.

2) Nová kniha XYZ...

3) Jsem čtenářem XYZ...

Z ničeho nevyplývá, že sociálním médiem, na němž bude příjemce mailu link sdílet, musí být skomírající Google+. Možná to bude ve výsledku něco jiného či jen možnost rychlého zaslání odkazu na své další e-mailové kontakty. V případě patentů není radno zavírat si zbytečně dveře k dalším možnostem.

Jisté ovšem je, že Google hledá další možnosti komerčního využití faktického procházení obsahu e-mailů. Přesně to mimochodem již dělá s reklamní pozicí, která se může objevit navrchu otevřené zprávy v Gmailu. O povaze zobrazené reklamy v tom případě rozhodují i klíčová slova v těle mailu. Další posun dodává rozšíření o sféru sociálních médií. Navíc je tato nabídka spojena i s ukázkou copy, která by u příspěvku mohla ve světě SoMe fungovat.

Co přijde dál, můžeme jen odhadovat. Zcela v duchu dosavadních realizovaných i navrhovaných podob komercionalizace Gmailu nás napadá například pop-up nabízející k produktovým linkům v těle mailu i nákupní karty s nabídkou daného či podobného zboží ve více obchodech.   

Zdroj: United States Patent and Trademark Office

Štítky dokumentu: E-Commerce Google
Sdílejte tento článek:
Podobné články: