Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
26. 9. 2016 | Kateřina Tauchenová

Google aktualizuje svůj algoritmus Penguin. Bude fungovat v reálném čase

Zdroj: www.purecontent.com/Shutterstock

Po dvou letech čekání udělal Google radost všem SEO expertům. Díky aktualizaci algoritmu Penguin, který je nyní součástí základního vyhledávacího algoritmu Google, se už totiž nemusí bát toho, že jejich stránka přes noc propadne v seznamu výsledků o desítky míst. Algoritmus bude nyní konečně pracovat průběžně, a proto změny v pořadí nebudou tak výrazné a dlouhodobé.

Penguin je v podstatě filtr, který má za úkol zachytit všechny stránky, které spamují výsledky vyhledávání na Googlu způsoby, které nejsou jiné anti-spamové systému ve vyhledávání schopné detekovat. Zaměřuje se zejména na nepřirozený linkbuilding a dodržování webmaster Guidelines zejména link schemes. Od roku 2012, kdy byl uveden Penguin 1.0, pracoval ale tento filtrovací systém pouze na periodické bázi.

To v praxi znamenalo, že pokud Google změnil kritéria určující, co je povolené SEO a co spamování, propadla se stránka při pravidelném filtrování výsledků až o desítky míst dolů. I přes případnou okamžitou nápravu nevyhovujících parametrů stránky pak na této pozici zůstala až do další aktualizace a pravidelné kontroly, což mohlo trvat měsíce až roky. Poslední aktualizace algoritmu totiž proběhla v říjnu 2014, kdy byl uveden Pengiun 3.0. Stránky, které byly při této kontrole penalizovány, tak musely čekat na nápravu téměř dva roky.

Podle Googlu jsou však nyní dlouhé čekací doby na nápravu hodnocení stránky definitivně minulostí. Penguin bude zařazen do základního algoritmu Google vyhledávání, díky čemuž už nebude stránky filtrovat jen jednou za čas ale konstantně stejně tak, jako je prochází a reindexuje Google. Penalizace za použití nepovolených SEO praktik a její následné odstranění tak bude součástí průběžného hodnocení stránek.

Kromě výše popsaného zrychlení úpravy hodnocení stránek je součástí aktualizace filtru také způsob penalizace stránek za porušení pravidel.

Penguin je nyní více zaměřený na hodnocení jednotlivých stránek než celých webů. Spam bude devalvovat zhoršením ratingu konkrétní stránky a ne zhoršením pozice celého webu,“ uvedl Google v oficiálním oznámení na svém blogu. Jinými slovy řečeno, pokud je na webu dané firmy jedna stránka nebo sekce, která filtrem Pengiunu neprojde, nezhorší se kvůli ní ranking celého firemního webu, ale jen postižených stránek.

Google ve svém vyjádření také uvedl, že verze Pengiun 4.0 je poslední aktualizací, kterou veřejně ohlásil. Díky tomu, že filtrování nyní bude průběžným procesem, jehož parametry budou stejně průběžně aktualizovány, nebudou tyto aktualizace nijak zdůrazňovány stejně tak, jak je tomu u vyhledávacího algoritmu Google.

Stejně jako u jiných aktualizací od Googlu ani u Pengiunu 4.0 není známé konkrétní datum, kdy by měl začít fungovat v praxi. Podle vyjádření společnosti nyní probíhá postupné spuštění ve všech zemích. Podle serveru Search Engine Land by ale jeho rozšíření nemělo trvat více než pár týdnů.

Zdroj: Search Engine Land

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: