Foursquare otevírá svou reklamní platformu všem

15. 10. 2013 | Petr Michl

Geolokační aplikace Foursquare má 40 milionů uživatelů a celý tento rok se snaží dokázat, že umí generovat mimo check-inů i peníze.  Na jeho začátku umožnila testování reklamy asi 50 velkým společnostem. V červenci 2013 pak otevřela samoobslužnou platformu pro širší počet vybraných malých podniků. Dle Techcrunch jich bylo v tomto beta testovacím módu zapojenou přes 800 v rámci 36 zemí. Nyní otvírá svou reklamní platformu business.foursquare.com/ads všem.

Na Foursquare je v tuto chvíli zaregistrováno na 1,5 milionu podniků, které se díky tomu mohou objevit ve vyhledávání uživatelů v určité lokaci. Geolokační služba samozřejmě počítá především s nimi a s tím, že by byla škoda, kdyby novou inzertní platformu nezkusili. Platí se při ní totiž až za reálné prokliky, nikoliv za zobrazení. Foursquare také slibuje variabilitu reklam. Nemusí se týkat jen denních nabídek či slevových kuponů, mohou zdůrazňovat i uživatelské recenze nebo propagovat fotografie uživatelů z daného podniku. Představu o fungování reklam si můžete udělat z videa níže.

Jak dosud reklamy na Foursquare fungovaly? V červenci při rozšiřování testerů reklamní platformy bylo zveřejněno, že důkazem významu lokálního cílení reklam je zapojení uživatelů. U Foursquare mobilní reklamy se prý pohybovala konverze kolem 15 %, přičemž u běžné mobilní reklamy činí CTR cca 1 %. To je samozřejmě ovlivněno tím, že když člověk hledá kavárnu v konkrétní čtvrti jednoho města, neobjeví se mu tolik nabídek a zároveň je jeho potřeba uspokojit potřebu po kávě obvykle bezprostřední. Po vyhledávání tak mnohem častěji přichází akce.

Aktuální vyjádření pro Techcrunch od produktového manažera, Noaha Weisse, již hovoří o CTR o v rozmezí 1-4 % a ceně za akvizici zákazníka za 1-2 dolary. Výše můžete vidět analytiku podniku Burger Grill, který má dokonce CTR 2,8 % a cenu za akvizici zákazníka 0,72 dolaru. Foursquare potřebuje, aby ho podniky začaly využívat co nejdříve a v co největším množství. Počet potenciálních zapojených inzerentů a příjemců jejich reklamního sdělení se totiž nedá ani zdaleka srovnávat s velkými sociálními médii, jako je Facebook – a to pak platí i pro potenciální zisky Foursquare. Pro zadavatele reklamy ale může být relativně nízká konkurence naopak dobrým znamením, že se tento formát vyplatí.

Zdroje: techcrunch.com, business.foursquare.com/ads


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: