Fotografické příspěvky na Facebooku a jejich vliv

6. 8. 2012 | BD
Příspěvky ve formě fotek na Facebooku zvyšují dosah, ale počet fanoušků ovlivnit nemusí. Obzvlášť pokud to uděláte špatně.

O tom, že fotografie zlepšují zapojení uživatelů, se ví již dlouho. Facebook ve svých návodech na efektivnější používání nástrojů fotografie také neopomíná zmínit. Ale jaký další efekt mimo dosah a zapojení příspěvky ve formě fotografií mají?

Podle studie serverů se zaměřením na zprávy z marketingu Marketing Land a Search Engine Land fotografické příspěvky měly sice vliv na zapojení uživatelů, ale s ohledem na traffic a počet fanoušků nepřineslo jejich použití výraznější zlepšení. Na přelomu června a července začali administrátoři facebookových stránek postovat více fotografie s odkazy na články a pozorovali, jaký vliv jejich počínání bude mít. Hlavním cílem bylo přivést z Facebooku čtenáře na texty na domovské stránce. A jak to dopadlo?

V meziměsíčním porovnání fotografických příspěvků a linků zaznamenali u fotek 4x větší zapojení, 4x více sdílení, dvojnásobek lajků a více jak zdvojnásobenou hodnotu virality. S lepším zapojením uživatelů a zvýrazněním stránky předpokládali lidé z marketingových serverů také lepší traffic a nárůst fanoušků. Ani jednoho se ale nedočkali. Příspěvky, které na stránky serveru Marketing Land přivedly nejvíce čtenářů, byly v šesti z deseti případů samostatné odkazy bez fotografie.

Je ale nutné podotknout, že fotografie, které server postoval, nepatřily většinou do kategorie těch zajímavých a poutavých, jež Facebook doporučuje na přilákání uživatelů.

Sice se vztahují k článkům, na které odkazují, ale stejnou funkci by splnily v náhledu u odkazu. Když se rozhodli zkušebně vydat cestou fotografií, měli se do této strategie více položit. Dalším úskalím jejich pokusu je i nepravidelnost při přispívání. Jeden den byli schopní nasdílet devět článků (ať už jako fotografii s odkazem nebo samotný odkaz) a další den přidali tři. I to mohlo mít vliv na jejich výsledky.

Hlavním cílem celého snažení bylo přivést z Facebooku na stránky více čtenářů a to se v tomto případě nepovedlo. Důvodem ale může být lehce lajdácký přístup, který servery zvolily a touha po okamžitých výsledcích.

 

 

Zdroj: www.marketingland.com

Sdílejte tento článek:
Podobné články: