Filmové finále Cannes Lions 2016: Pro Grand Prix za filmové řemeslo si doplaval Michael Phelps

27. 6. 2016 |

O víkendu byly na festivalu Cannes Lions vyhlášeny poslední kategorie Film a Film Craft. Trocha toho filmového řemesla v době, kdy se reklamy čím dál více zkracují a přizpůsobují online světu, rozhodně neuškodí. Představme si tedy vítěze Grand Prix.

Under Armour — Rule Yourself | Michael Phelps (Droga5)

Na nejvyšší ocenění v kategorii Film Craft dosáhla reklama od agentury Droga5, která je tributem fenomenálnímu sportovci Michaelu Phelpsovi. Americký plavec je jedním z historicky nejlepších olympioniků vůbec. Je dokonce tím nejúspěšnějším, co se týče počtu získaných medailí. Ve své sbírce jich má 22 a z toho 18 zlatých. Problém s jeho sportovním odvětvím ovšem je, že skutečně velké mediální pozornosti se mu dostává právě jen v době klání pod pěti olympijskými kruhy. Letní olympiáda v Rio de Janeiro je ovšem za dveřmi a značka sportovního zboží Under Armour proto hodlá Michaela Phelpse skutečně prodat. V minutu a půl dlouhém klipu mu dokonce svým způsobem staví pomník.  

Na plavcích obvykle nevidíte pot. S koupací čepicí a brýlemi vypadají jako napůl lidi, napůl roboti stvoření pro pohyb ve vodě. Spot ukazuje i odvrácenou stranu přípravy. Rehabilitace zad masáží s pomocí baněk připomíná středověkou torturu. Bolí i trénink v posilovně a vlastně i pravidelné ranní vstávání, nemluvě o nespočtu odplavaných bazénů.  Tvář zarostlého Michaela Phelpse značí únavu, ale i odhodlání. To, co předvedete v záři reflektorů, trvá chvíli. Jak zdůrazňuje claim kampaně Under Armour, ve skutečnosti je to ale zejména o tom, co děláte pravidelně v temnotě. Jen to vás dostane na výslunní: It's what you do in the dark, that puts you in the light."

Hudební podkres v podobě písně Last Goodbye od The Kills pak naznačuje, že půjde pro Phelpse o poslední olympiádu.  Temný a nostalgický spot je poctou sportovní legendě připravující se na své poslední velké tažení. Filmovější záležitost bychom letos mezi reklamními spoty hledali jen těžko. Lze tak mluvit o zcela zaslouženém vítězství.

 

Harvey Nichols - Shoplifters (Adam&Eve/DDB) 

Filmové řemeslo v reklamě oslavující Michaela Phelpse je dech beroucí, reklama britského obchodního řetězce Harvey Nichols je pro změnu o lidech beroucích si z regálů zboží za účelem ukrást ho. Ve spotu nemůžeme hovořit o překrásných vizuálech. Ona taky průmyslová kamera se zrnitým obrazem moc parády nenabídne. Přesto je ale Grand Prix v kategorii Film směřující do rukou dvorní agentury značky Adam&Eve/DDB více než zasloužená. Odpadový materiál, který se ve většině obchodů po určitém čase maže, využila obzvláště kreativním a nadmíru vtipným způsobem.

Obličeje zlodějů byly nahrazeny malovanými komiksovými tvářemi. Když se pak k záběru zlouna s lupičskou škraboškou mlsně se olizujícího, zatímco si dává do kapsy náhrdleník, přidá hudební podkres jak z grotesky, je udržet koutky úst v neutrální poloze téměř nadlidský úkol. A tento pocit trvá, i když je pak dohoněn ostrahou při úprku na ulici a v místnosti zadržení roní krokodýlí slzy. Komiksová úprava dokázala udělat ze smutných záběrů něco odlehčeného, co může zákazníky bavit. 

Vše má navíc i svůj obchodní smysl. Poselstvím spotu je, že, pokud milujete věci zadarmo, nemusíte nutně krást. Stačí si stáhnout věrností aplikaci a být oddaným zákazníkem Harvey Nichols.









Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: