• Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
9. 8. 2012 | PeMi

Facebook zkouší nový druh reklamy

Facebook se osměluje. Zkouší nový mobilní formát, který se zobrazí uživateli na většině obrazovky telefonu. Největší světová sociální síť ví, že musí dokázat reklamně vytěžit i mobilní zařízení. Zároveň si uvědomuje, že většinu z nich tvoří mobilní telefony a na jejich displeje se sada displej reklamy po pravé straně nevejde jako u desktopové verze. I proto byla zatím mobilní reklama o Sponsored Stories, které se objevují v news feedu s běžnými příspěvky a navíc mají sociální kontext (zobrazují se jen přátelům těch, kteří se značkou již nějakým způsobem komunikují).

 

Nyní ovšem Facebook představil Mobile Ads for Apps, reklamy na aplikace, které ocení především jejich vývojáři. Velká změna je v tom, že sociální kontext postrádají. Lze je cílit na kohokoliv, stejně jako u zmíněné displej reklamy po pravé straně u desktopové verze. Uživatel bude po jejich rozkliknutí rovnou přesměrován na stránku aplikace – buď v Google Play či App Store (podle toho, zdali používá Android nebo IOS).

 

Budou se objevovat v news feedu jako ostatní nekomerční příspěvky. U Sponsored Story byla dosud obvyklá varianta, kdy byl sponzorovaný příspěvek vklíněn mezi ty běžné. Screenshoty nového formátu ovšem ukazují, že reklamy na aplikace by se měly ukazovat ve větších počtech najednou. Reálně tak dokážou zaplnit klidně i celou obrazovku mobilního telefonu. To je nový a mnohem více invazivní přístup. I proto je daný formát zatím pouze v testovací fázi s několika partnery, kdy se ozkouší, co vše uživatel ještě zvládne přijmout. Můžete zkusit štěstí a stát se jedním z nich skrze tento stručný přihlašovací formulář.

Jaký je váš názor? Vyrovná invazivnost příspěvků a překryv většiny displeje fakt, že jde o aplikace a tím tak s trochou nadsázky i o nabídku „vylepšení vybavení telefonu“?

 

Zdroj: developers.facebook.com

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: