Facebook uvádí funkci automatické tvorby titulků videí

5. 1. 2017 | Petr Michl
Facebook se snaží ulehčit život marketérům. U videí v angličtině bude možné využít automatickou tvorbu titulků.



Kdo někdy přepisoval rozhovor nebo dialogy z videa, ví, jak zdlouhavá a nevděčná práce to může být. Facebook přichází s funkcí, která ulehčí tímto údělem stiženým marketérům a správcům stránek. U videí s anglickými dialogy bude možné vytvořit titulky automaticky a zdarma.

Se vzestupem videa na Facebooku se stal život marketéra zase o nějaký kus složitější. Linkovat videa z YouTube nemá smysl, protože mají několikanásobně menší organický dosah než ta nativní.

Dokonce ale často ani nestačí video nově na Facebook nahrát. S automatickým přehráváním v news feedu lidé prvních pár vteřin videa vidí obvykle bez zvuku a ten aktivují až proklikem, pokud je skutečně zaujalo. Tvůrci video obsahu se tak museli buď částečně vrátit do éry němého filmu, nebo předat sdělení textem.

Pro většinu značek je ale velkou výzvou i doplnit k videu titulky. Facebook jim nyní chce tento úkol usnadnit. Pro videa v angličtině má být brzy dostupná funkce automatické tvorby titulků. Po uploadování videa uvidí  ve video editoru tlačítko „Generate(Vytvořit), díky kterému půjdou dodat titulky vytvořené Facebookem s pomocí softwaru schopného rozpoznat lidskou řeč. Titulky budou rozdělené skutečně kousek po kousku s jasnou vazbou na stopáž a obraz, takže by mělo být relativně jednoduché opravit případné nedostatky.


Zdroj: Techcrunch

Snahou Facebooku není pouze pomoci značkám, ale také usnadnit přechod nezávislým tvůrcům z YouTube. Josh Constine z Techcrunch upozorňuje na to, že s tím, jak je Facebook de facto na hraně saturace news feedu reklamami (lidově řečeno: o moc víc reklam v něm uživatelé nesnesou – pozn. red.), musí vymýšlet nové možnosti, kam reklamu umístit. Jeho dlouhodobou snahou je přimět lidi, aby proklikli video z news feedu a sledovali několik dalších v řadě, aby před ně mohli umístit reklamu ve formě pre-rollu.

Už v roce 2015 ostatně Facebook ohlásil, že videotvůrcům dá 55 % z příjmů z reklamy, tedy stejný podíl jaký nabízí YouTube. Ač se Facebook již stal platformou číslo 1 pro krátké emotivní virály, přetáhnutí tvůrců se mu ale zatím tolik nedaří. Ostatně i nová funkce s automatickou tvorbou titulků je jen krokem k dosažení parity. YouTube ji totiž již nějakou chvíli nabízí

Štítky dokumentu: Facebook YouTube
Sdílejte tento článek:
Podobné články: