Facebook uvádí funkce pro snažší prodej ve Skupinách

19. 2. 2015 | Petr Michl

Vlastně k tomu není určený, ale díky své popularitě se stal Facebook pro mnoho lidí i občasným inzertním serverem. Facebook nyní testuje pro Skupiny speciální druh příspěvků pro nákup a prodej, který mu tuto roli pomůže naplnit ještě lépe.

K Fleru i Aukro.cz má Facebook sice daleko, ale prodává se na něm poměrně čile i mezi uživateli samotnými, nikoliv pouze skrze reklamy inzerentů. Obzvláště to pak platí pro Skupiny. Dle portálu Cnet jsou ty s „for sale“ v názvu jedny z nejčastějších. A není to jen americký fenomén, zkuste si do vyhledávacího pole Facebooku zadat slova „bazar" či „blešák" s názvy několika  českých měst, a možná budete překvapeni. I proto se Facebook rozhodl inzerci ve Skupinách značně ulehčit.



Lidé budou moci vkládat své nabídky přímo skrze funkci „Sell". Jiní uživatelé si budou moci po rozkliknutí příspěvku snadno dostat i k historii prodejců při využívání této funkce.  Sice není přítomno nějaké škálovatelné hodnocení zákaznické spokojenosti, ale častí prodejci bez viditelně pošramocené reputace budou mít pochopitelně větší důvěryhodnost.

 



V tuto chvíli nebude dostupná žádná platební metoda spojená přímo s Facebokem. Nejedná se o aktivitu, z které by mělo mít největší sociální médium provizi z uskutečněného prodeje.  Aukro.cz, Craigslist a mnoho dalších obdob portálů se stejným účelem tak mohou být v klidu. Z pohledu Facebooku jde nyní spíše jen o zpříjemnění aktivity, která se na něm rozvíjí samovolně. Po různých „buy“ a jiných „action buttonech“, které byly dosud nabízené inzerentům a nyní je mohou využívat i majitelé facebookových stránek v angličtině, tak možná nákupní tlačítko prorazí mimo sféru velkých inzerentů - tam dole u blešáků uživatelů, kteří si vzájemně prodávají třeba oblečení, z kterých odrostly jejich děti.

Facebook slibuje roll out v příštích měsících. Pokud chcete mít tuto funkci ve vaší Skupině přednostně, zažádejte o to zde.

Zdroje: Cnet, Facebook Newsroom
                  

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: