Facebook testuje tlačítko Buy pro nákup bez opuštění domény sociální sítě

21. 7. 2014 | Petr Michl

Mnozí lidé tráví na Facebooku hodiny a pokaždé je poněkud rozruší, když se prokliknou pryč z pro ně domáckého modrobílého prostředí. Právě proto nyní Facebook testuje tlačítko Buy, které by mělo umožnit nakoupit zboží z e-shopů, aniž by museli uživatelé opouštět stránky největšího sociálního média.

Experiment probíhá pouze v USA u vybraných malých a středních podniků a je určen pouze pro desktop. Spouštěčem je tlačítko Buy, které může být v reklamě i v příspěvcích stránek.Odbavení proběhne kompletně na Facebooku, včetně platby. FB nepředá prodejci číslo karty, uživatelé se budou moci rozhodnout, jestli si ho na Facebooku uloží, nebo nikoliv.

Pochopitelně je pak vlhkým snem zástupců e-commerce člověk s uloženou kartou na Facebooku, který kliká na Buy u lákavých reklam podobně, jako rozdává lajky u zábavných příspěvků. Tradičně je totiž potíží e-shopu opuštění košíku během objednávkového procesu, přičemž prubířským kamenem je především platba - čím víc úsilí při ní musí uživatel vyvinout, tím je větší šance na přehodnocení nákupu.

Pokud nám na ukázce podoby Buy něco chybí, je to především nějaké hodnocení prodejce. Kdyby v rámci příspěvku či reklamy s tlačítkem s výzvou k nákupu bylo například 4,7 hvězdičky s 5 vypovídající o důvěryhodnosti e-shopu, mohlo by to odstranit některé z psychických bloků uživatelů, Ve stávající podobě budou budit důvěru spíše již zavedené značky, o jejichž integritě není pochyb. Vše se může nicméně v reálu změnit. Podobně jako stav, kdy nyní v rámci experimentu Facebook nevybírá od podniků provize z prodeje.

Zdroj. Techcrunch, Facebook For Business

Štítky dokumentu: Facebook Reklamy na Facebooku

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: