Facebook testuje nástroj na třídění příspěvků v news feedu podle jejich témat

4. 1. 2016 | Kateřina Tauchenová
Facebook se snaží usnadnit uživatelům orientaci ve stále rostoucím množství příspěvků. Nyní testuje možnost jejich třídění podle témat.

Loňský rok byl u Facebooku ve znamení mnoha novinek. A ten letošní v tomto ohledu nejspíše nebude jiný. Nejnovějším vylepšením, které Facebook momentálně testuje v mobilní verzi pro operační systém iOS, je možnost třídit příspěvky v news feedu do tematických kategorií.

Třídění příspěvků umožňuje uživatelům rozdělit příspěvky, které se nyní zobrazují všechny najednou v news feedu, do personalizovaných kategorií dle jejich tématu - tedy například cestování, móda nebo zpravodajství.

„Lidé nám psali, že by rádi měli možnost vidět více příspěvků o tématech, která je zajímají,“ sdělila serveru AdvertisingAge mluvčí Facebooku. „Proto testujeme novou verzi news feedu, která uživatelům umožňuje zobrazovat různé příspěvky jiných uživatelů i Stránek vybrané právě na základě zvolených zájmů. Tyto vybrané příspěvky bude možné zobrazit pomocí záložek umístěných v levé části hlavní stránky pod sekcí Oblíbené anebo pomocí Vyhledávání.“

Uživatelé si tak budou moci prohlížet tematické skupiny příspěvků zveřejněné nejen jejich přáteli a stránkami, které sledují, ale i lidmi a Stránkami, se kterými nejsou dosud v žádném spojení.

Informaci o testování nového nástroje zveřejnil na svém Twitteru také CEO americké reklamní agentury Laundry Service, Jason Stein. Ten posléze informaci doplnil o další detaily – například, že mu jeho mobilní aplikace Facebook nabídla 13 různých kategorií příspěvků, které si může prohlížet. Jednotlivé kategorie příspěvků si pak uživatelé mohou dále upravovat – například kategorie Styl nabízí další podskupiny jako Dámská móda, Kosmetické tipy a možnost vyhledávání dalších příbuzných témat.

Tato novinka, kterou Facebook momentálně testuje na americkém trhu ve verzi aplikace pro iOS, se zdá být dalším krokem ve snaze Facebooku vypořádat se s čím dál větším náporem informací objevujících se na zdech uživatelů. Se stále se zvyšujícím počtem uživatelů je totiž pro Facebook čím dál obtížnější mezi obrovským množstvím obsahu vybrat a ukázat konkrétnímu uživateli to, co chce opravdu vidět. Chce raději vidět fotku novorozeného potomka jeho známého, nebo nejnovější virální video? Na tuto otázku by sice měl být schopen odpovědět algoritmus news feedu. Facebook ovšem nepřímo přiznává, že se mu to nemůže dařit absolutně, a chce tak dát  možnost, aby si o personalizovaném obsahu rozhodovali sami, konečně i uživatelům.

Kam dál?

Nástroje umožňující lepší cílení příspěvků přidával Facebook i během celého loňského roku. V únoru spustil hodnocení relevantnosti reklam,  dubnu upravil algoritmus news feedu tak, aby se uživatelům více zobrazovaly příspěvky přátel a méně příspěvky Stránek, a v červenci přidal možnost zvolit si, které příspěvky přátel i Stránek chtějí uživatelé vidět ve svém news feedu jako první. Mezi další testované novinky patřila také funkce filtrování příspěvků pro čerstvě rozešlé páry nebo algoritmus zamezující šíření hoaxů.

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: