• Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
2. 7. 2012 | Bednářová Daniela

Facebook testuje nákupní tlačítko ‘want’

Neoficiální potvrzení o testování tlačítka ‘want’ přišlo od webového vývojáře společnosti Cut Out + Keep Toma Waddingtona, který ve zdrojovém kódu stránky narazil na short tag < fb:wants >. Oznámil to server Inside Facebook 28. června. Pokud by se opravdu na stránky Facebooku tlačítko integrovalo, byl by to krok směřující největší sociální síť směrem k síti nákupní.

Informace o tom, že Facebook chce poskytnout uživatelům větší paletu tlačítek, už kolují několik měsíců. Vedle tlačítka ‘chci’ se hovořilo i o ‘listened’ (poslouchal), ‘read’ (četl) a ‘watched’ (viděl).

Tlačítko ‘want’ není mezi jinými pluginy na vývojářské stránce Facebooku a podle Waddingtona bude fungovat jen v rámci Open Graph u objektů označených jako produkty. Facebook se k novému tlačítku vyjádřil vyhýbavě. “Neustále něco testujeme, ale v současné době nemáme v plánu oznámit žádnou takovou novinku,” uvedla mluvčí Facebooku.

Data, která by Facebook z takového tlačítka získal, by mohla síti napomoci při prodeji reklamy. To by se hodilo vzhledem k tomu, že se letos v rámci Spojených států výrazně zpomalil růst příjmů z reklamy. Oproti loňskému roku je nárůst pouze třetinový. Pro firmy je možnost zjistit, po čem uživatelé největší sociální sítě touží, velmi lákavá. Navíc by mohly kombinovat tyto poznatky s dalšími reklamními prvky na Facebooku. Například s nedávno oznámeným nákupem reklamy v reálném čase a oslovit tak potenciální zákazníky v okamžiku, kdy se pro něco nadchnou. Narozdíl od tlačítka ‘like’, ‘want’ má v sobě potenciál akce. Je zde větší pravděpodobnost, že si produkt koupí.

Na druhou stranu je zde pořád otázka, zda lidé chtějí nakupovat tam, kam se přišli primárně pobavit s kamarády a rodinou, a zda vůbec touží vědět, co si ostatní chtějí koupit. Na Facebooku lidi spíše zajímá, co přátelé dělají, poslouchají, nebo co si právě přečetli.
Navíc, jednu síť založenou z velké části na tom, co lidé chtějí, už tady máme. Hovoří se tak o virtuální nástěnce Pinterest. Důkazem je i to, že průměrný uživatel Pinterestu utratí dvakrát tolik co průměrný uživatel Facebooku.

Jak by mohlo tlačítko "want" pomoci prodeji zboží na Facebooku? Některé podniky ho už zkusily ve svých FB aplikacích. Přečtěte si článek E-commerce podle Elle - tohle tričko miluju, chci, mám nebo koupím.

Zdroje: www.huffingtonpost.com, www.mashable.com

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: