Facebook spouští Jobs, službu pro střet nabídky a poptávky po práci

9. 11. 2017 | Petr Michl
Facebook chce být LinkedInem (nejen) pro modré límečky. Nová služba Jobs na něm usnadní možnost inzerovat a vyhledávat volná pracovní místa.

Facebook dnes využívá na hledání zaměstnanců až 65 milionů komerčních subjektů. Jejich propojení se stovkami milionů soukromých uživatelů nyní usnadní nová služba Facebook Jobs.

Uchazeči o zaměstnání stále více využívají mobilní a sociální média jako primární vyhledávací nástroj. Proto Facebook zaměřil pozornost na vytvoření nových funkcí, které pomáhají lidem využívat Facebook na to, co je pro ně důležité. Bude tak rychlé a snadné najít nové příležitosti a navázat spojení s potenciálním zaměstnavatelem.

S novými funkcemi mohou administrátoři komerčních stránek uveřejňovat inzeráty na volné pracovní pozice, a v rámci možností propagace tak cíleně oslovit vybraný okruh možných uchazečů. Nabídky zaměstnání se budou zobrazovat najednou na několika místech v rámci sítě, včetně nového speciálního panelu Pracovní místa s možnostmi filtrace. Na stránkách firem vznikne pro tento účel nová sekce Pracovní místa (Jobs). K diskrétnímu odeslání přihlášky a komunikaci bude sloužit Messenger bez dalších vedlejších aktivit.

Jak to funguje z pohledu inzerenta

Nové možnosti stránek umožní správcům vytvořit příspěvek, ve kterém vyplní název pozice, druh pracovního poměru (plný, částečný, stáž apod.), náplň práce, platové podmínky a další údaje. Nabídka práce se zobrazí mezi příspěvky na stránce a v již zmíněné sekci Pracovní místa (Jobs), současně se zveřejní i ve stejnojmenném panelu a v platformě Marketplace.

Nabídky se budou šířit sítí podobně jako ostatní typy příspěvků, podpořit jejich zobrazování lze kampaní na blíže specifikovanou cílovou skupinu. Platnost příspěvku je 30 dní, po jejich uplynutí bude správce upozorněn na možnost inzerát prodloužit. Pokud se pracovní místo obsadí nebo inzerát již nebude aktuální, příspěvek lze skrýt klepnutím na tlačítko Označit jako ukončené.

Jak to funguje z pohledu uchazeče

Uchazeči o zaměstnání mohou sledovat pracovní nabídky na panelu Pracovní místa, přímo na sledovaných stránkách, nebo v jejich sekci Pracovní místa (Jobs), ve svých Novinkách nebo použít vyhledávač. Na nalezené příspěvky s nabídkou práce lze upozornit přátele prostřednictvím komentáře nebo sdílením. V případě zájmu o pracovní místo klikne kandidát na tlačítko Přihlásit (Apply). Aplikace následně sama vyplní přihlášku údaji o zaměstnání, vzdělání, zkušenostech a podobně z veřejných částí profilu kandidáta a nabídne možnost jejich úpravy před odesláním. Automatické vyplňování značně usnadní odpovídání na více nabídek.

Po odeslání žádosti se mezi zaměstnavatelem a uchazečem otevře vlákno v Messengeru, aby si v přímé komunikaci mohli potvrdit přijetí informací. Protože žádosti se odesílají ve formě zprávy, své přihlášky si může kandidát prohlížet mezi přijatými zprávami Messengeru.

V každém kroku, při zveřejňování, vyhledávání a přihlašování, může kandidát kontrolovat, kolik ze svých informací sdílí s potenciálními zaměstnavateli a kolik se svými přáteli. Diskrétní je také odeslání přihlášky, není s ním spojena žádná další aktivita jako např. správa na profilové stránce kandidáta apod.

Služba Facebook Jobs byla poprvé uvedena ve Spojených státech, Kanadě a Mexiku, v druhé polovině října byla zpřístupněna pro Austrálii, Nový Zéland a část Evropy a od 9. listopadu bude dostupná i pro Českou republiku. Služba funguje i v mobilních telefonech se systémem iOS a Android.

Zdroj: Facebook

Štítky dokumentu: Facebook Reklamy na Facebooku
Sdílejte tento článek:
Podobné články: