Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
14. 4. 2014 | Irena Šovčíková

Facebook slibuje konec „spamu” v news feedu

Roztomilé kočičky, příspěvky žádonící o komentáře nebo lajky, ohraný obsah - to vše by se díky nové úpravě Facebooku mělo v news feedu zobrazovat méně. Uživatelé by tak měli dostávat relevantnější obsah bez „spamu".


Zdroj:Nesnáším vstávání do školy

Potom, co Facebook upravil svůj zobrazovací algoritmus a velmi znesnadnil stránkám zasáhnout větší procento fanoušků bez využití placené podpory, přišel čas i na úpravu, která by opravdu mohla mít smysl. Tentokrát se totiž dotkne obsahu, který má sice pořád velký dosah, uživatelům ale prakticky nic zajímavého nepřináší. Při identifikování základních spamových příspěvků pomohli hlavně sami uživatelé, kteří tyto posty často nahlašují. Z našich news feedů by tak podle Facebooku měly zmizet tři skupiny obsahu.

1) Obsah žadonící o interakce

Dejte tomuto příspěvku To se mi líbí, pokud máte rádi jaro!" Obsah, který nepokrytě žadoní o sdílení, komentáře nebo To se mi líbí, ale přitom nepřináší nic hodnotného, nebaví asi nikoho. Spoustu uživatelů ale bezmyšlenkovitě udělá, co se po nich žádá. I přesto, že normálně by je takový příspěvek vůbec nezaujal. To potom zvyšuje dosah a v news feedu se pak podobný obsah zobrazuje častěji než ten hodnotný. Změna by ale neměla zasáhnout ty stránky, které se upřímně snaží rozpoutat diskuzi mezi svými fanoušky, pouze ty, které produkují spam.

2) Často zveřejňovaný obsah

 

Zdroj: GrowthGiant


Některý obsah je sice dobrý, kvalitní, ale už jsme ho všichni viděli mnohokrát. A protože všeho moc škodí, i to nejzajímavější video časem omrzí. Uživatelé si na už „provařené" příspěvky více stěžují a ačkoliv je napoprvé pobavily či zaujaly, po nějaké době jim již nepřijdou relevantní. V rámci testování nových úprav Facebook zjistil, že po schování těchto příspěvků navíc lidé nahlašují o 10 % méně obsahu.

3) Spamující odkazy


Zdroj: The Guardian

Některé stránky občas ve svých příspěvcích inzerují něco úplně jiného, než co se ve skutečnosti skrývá na stránce, na kterou odkazují. Například nalákají své fanoušky na více fotek, po kliknutí se ale uživatel ocitne na webu, který se z velké části skládá jen z reklam nebo náhodného, nerelevantního obsahu. I tyto nekalé praktiky dokáže nyní Facebook zaznamenat a skrýt. V testovacím provozu se zvýšila míra prokliků jiných, relevantních odkazů až o 5 %.

Stránek, které tvoří svůj obsah poctivě a nepoužívají spamovací techniky k umělému zvyšování interakce nebo návštěvnosti, by se tyto změny měly dotknout spíše pozitivně. Po omezení zobrazování spamových příspěvků se totiž uvolní prostor a uživatelé by mohli obsahu ve svém news feedu věnovat opět více pozornosti.

Zdroj: Facebook Newsroom

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: