Facebook předělává tlačítko Subscribe na Follow a přes Instagram uštědřuje Twitteru další ránu

7. 12. 2012 | Bednářová Daniela
Twitter chce vlastní Instagram a Instagram už nechce Twitter. Potřeba vlastní aplikace na úpravu fotografií nabývá na intenzitě.

Vypadá to, že se Facebook pustil do Twitteru s podobnou vervou, s jakou se do Applu navážel Samsung. Ale Facebook šel o něco dál, nezdržoval se vtipně urážlivými reklamními spoty a přešel rovnou do akce.

Uživatelé Twitteru už nebudou moci správně zobrazit u svých tweetů obrázky z Instagramu, který spadá pod Facebook. Podle vedení Instagramu je to hlavně kvůli tomu, že má nyní svoji oficiální webovou podobu. K tweetům se sice dají pořád přidávat odkazy, ale zobrazení už nemusí plně vyhovovat. Pro ideální náhled na vizuální příspěvek tedy nezbyde obrázkuchtivým uživatelům než jít na webové stránky Instagramu a podívat se tam.

Shodou náhod ve stejný den, kdy se Instagram rozešel s Twitterem, se subscribers (odběratelé) přejmenovali na followery. (Je to ale pravděpodobně jedna z těch změn, která se k uživatelům dostane postupně. V redakci (i při nastavení anglického jazyka) vidíme jen subscribe a subscribers.)


 

Více jak rok od spuštění funkce Subscribe, se kterou Facebook reagoval na úspěch Twitteru s followery, dochází k jejímu přejmenování. Na začátku se chtěl Facebook od konkurenta odlišit, ale nakonec musel dát zapravdu tomu, že follow nejlépe vystihuje tento jednosměrný tok komunikace bez nutnosti potvrzení přátelství. Subscribe totiž mají lidé z jiných služeb spojeno s nutností platit.

Ale nedělejme z Facebooku toho zlého Goliáše a z Twitteru vyděšeného ptáčka. Twitter s omezováním Instagramu přišel už o něco dříve. Plánuje totiž vlastní aplikaci pro úpravu fotografií, proto Instagramu v minulosti omezil přístup k datům, takže aplikace například nemohla dávat uživatelům tipy k sledování dalších účtů na Twitteru, které používají Instagram.

Zdroj: www.mashable.com

Sdílejte tento článek:
Podobné články: