Facebook povolí pre-roll reklamy

4. 12. 2017 | Milada Zemanová
Facebooku už nemá v news feedu na reklamy prostor. Proto spustí dlouho odmítané pre-roll reklamy. Prozatím bude tento formát ale k dispozici pouze v rámci platformy Watch.

Takto vypadá videoplatforma Watch

Facebook plánuje spustit pre-roll videoreklamy, které se budou zobrazovat v rámci platformy Watch. Na této sociální síti byl zmíněný typ reklamy dlouhou dobu zakázán s odůvodněním, že je pro uživatele otravný a brání jim, aby se dostali k žádánému obsahu.

Ještě v červenci tohoto roku uvedl Mark Zuckerberg v rámci hovoru s investory následující: „Nepotřebujeme pre-roll reklamy, protože naši uživatelé nechodí na Facebook, aby sledovali jeden obsah. Přichází si prohlížet celý feed." Podle anonymního zdroje, který je spojen s vývojem platformy Watch, se však nyní tento typ přeci jen rozhodl vyzkoušet nebo alespoň otestovat, jak na něj budou uživatelé reagovat.

Steve Ellis, generální ředitel marketingové agentury WhoSay, k plánované změně uvedl: „YouTube již otestoval, že lidé budou sedět a sledovat pre-roll reklamy. Prokázalo se, že uživatelé neodchází a není tak divu, že Facebook bude sledovat podobnou strategii."

Facebook samotný se však ke spuštění pre-roll reklam prozatím oficiálně nevyjádřil.

Platforma Watch má být konkurencí YouTube a nabízí krátké pořady, sportovní přenosy i seriály produkované přímo Facebookem. Tato platforma stojí zcela mimo news feed a i z tohoto důvodu je vhodným místem k otestování pre-roll reklam. Jak vypadá prostředí Watch se podívejte ve videu níže.

Existující videoreklamy

Facebook již vyčerpal poměr reklamních příspěvků, který uživatelé v news feedu snesou. Přesto se dlouhodobě snaží získat více financí od inzerentů a videoreklama se jeví jako zřejmá cesta. Ačkoliv až do současnosti odmítal pre-roll reklamy, jsou již k dispozici tzv. mid-roll reklamy. Tímto způsobem video mohlo nejprve zaujme daného uživatele a až následně se objeví reklamní spot. Nicméně tato varianta nebyla pro tvůrce videí prozatím nijak zvlášť zajímavá. Jeden z autorů na platformě Watch pro Digiday uvedl: Sotva vyděláváme nějaké peníze, z finančního pohledu je to velmi slabé."

Zdroje: AdAgeVarietyDigidayMarketing Land

Kam dál? 

Získejte více informací o mid-roll reklamách v článku Facebook chce více zpeněžit videa a chystá reklamy v jejich průběhu. Snesou to uživatelé?

Sdílejte tento článek:
Podobné články: