Facebook ode dneška mění způsob výpočtu dosahu příspěvků Stránek

12. 2. 2018 | Petr Michl
Ode dneška mohou vlastníci facebookových Stránek čekat pokles organického dosahu příspěvků až o 20 %. A je to přitom dobře. Nejde o úpravu algoritmu, ale zpřesnění analytiky.

V reportech organického dosahu facebookových stránek za tento týden můžete očekávat až pětinový propad. Ne, nejde o další šlehnutí algoritmickým bičem. Facebook bude do dosahu počítat jen ty příspěvky, co budou moci lidé vidět na obrazovce. 

Při čtení předchozích vět vás možná napadá otázka: „Jak to tedy Facebook doteď proboha počítal?“ Vysvětlení poskytuje článek Facebooku oznamující změnu, v něm uvádí: 

„U Stránek jsem dlouhodobě vypočítávali dosah na základě toho, kolikrát byl zobrazen příspěvek v news feedu. Pro placené reklamy (příspěvky, pozn. red) jsme používali přísnější definici, která počítá dosah pouze v případě, kdy se příspěvek zobrazí na obrazovce uživatele. Od pondělí upravíme způsob vypočítávání organického dosahu Stránek tak, aby byl více konzistentní se způsobem výpočtu dosahu u reklam.  Jedná se o změnu měření dosahu, nikoliv distribuce v news feedu. Ta i další metriky engagementu zůstanou stejné.“ 


Nic strašného se tedy vlastně neděje. Z pohledu social media manažerů tak zbývá jen vysvětlit, že čísla, která dosud reportovali, vlastně neodpovídala realitě a dosah zahrnoval z určité části i uživatele, co neměli šanci jejich příspěvky vůbec spatřit. Facebook jim alespoň ponechá pro porovnání nějaký čas i původní metriky, konkrétně deklaruje: 

„Víme, že někteří marketéři spoléhají na předchozí metriky pro jejich reportování, takže po několik dalších měsíců budeme pokračovat v poskytování dat dle staré metriky dosahu vedle té nové, a to v Page Insights , Page Insights API i jejím exportu.“

 

Page Insights na mobilu prošly redesignem 



Pozitivní zprávou je redesign Page Insights pro mobil. Hned nahoře po otevření budou vidět nově tyto 3 kategorie metrik

  • Obecná diagnostika stránek (lajky, dosah, engagement)
  • Výsledky posledních akcí (jako třeba výsledky posledních příspěvků)
  • Přehled nového engagementu stránky (například demografické údaje nových followerů)

Facebook prý učinil tyto změny s cílem udělat ta nejpodstatnější data nejvíce přístupná. „Vlastník Stránky může například využít redesignované Page Insights k vytvoření nového příspěvku na základě těch předchozích, které nejvíce zaujaly, nebo může vytvořit nové reklamní kampaně oslovující lidi z nejvíce aktivní demografické skupiny,“ píše se v tiskové zprávě. Doufejme tak jen, že se za nějakou dobu opět nedozvíme, že představovaná data byla poněkud nadsazená.

Štítky dokumentu: Facebook Reklamy na Facebooku
Sdílejte tento článek:
Podobné články: