Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
9. 10. 2012 | Bednářová Daniela

Facebook je jako židle

Na oslavu první miliardy dosažených uživatelů vypustil Facebook do světa svoji první televizní reklamu. A prý je Facebook jako židle, taky jako zvonek u dveří, letadlo, most nebo taneční parket - spojuje lidi, umožňuje jejich společnou interakci. Ale nic jiného se z reklamy Facebooku nedozvíte. Další miliardy uživatelů chce zřejmě největší sociální síť světa nalákat na nostalgii.

 

Na dosažení takového efektu si Facebook vybral rekalmní společnost Wieden & Kennedy a ozkoušeného profesionála - režiséra Alejandra Gonzaleze Inarrita, který má za sebou řadu filmů, ale hlavně dojemné olympijské reklamní spoty pro Procter & Gamble. Facebook to možná nečekal, ale reklama se nesetkala s příliš velkými ovacemi.

 

Zdá se, že na nostalgickou strunu hraje ve svých televizních spotech stále více technologických firem. Mezi ně patří se svými emocemi nabitými reklamami také Google. Vztah otce a dcery se totiž nejlépe rozvíjí přes emaily, které otec píše dceři již od jejího narození. A když se pak dcera dostane na univerzitu a odstěhuje se, je ideálním komunikačním prostředkem Google+. Ale aby těch emocí nebylo málo, zamíchá se tam i zesnulá matka/manželka.

 

V těchto spotech je alespoň částečně vidět nějaká funkcionalita, kterou Google uživatelům nabízi, v reklamě na Facebook není snad ani připojení k internetu.

Facebook by si mohl vzít příklad ze své akvizice, Instagramu. Ten zatím svoji vlastní televizní reklamu nemá, ale i přesto se už v reklamě objevil. Ale není to žádné dojemné fotografování dětí a domácích zvířat.

 

Reklama vtipně pracuje s jednou z posedlostí instagramistů. Spousta lidí totiž propadla trendu jídlo před jeho konzumací nejdříve vyfotit (jídlo ve čtverci a za použití filtru prostě vypadá víc lákavě). Toho se rozhodla využít i společnost Doritos a ve své reklamě na Locos Taco pracuje hlavně se čtvercovými obrázky. Emoce jsou zde také, ale poněkud jiného rázu.

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: