• Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
9. 7. 2012 | Petr Michl

Facebook chystá nové cílení mobilních reklam – vytěží při něm znalost používaných aplikací

Facebook plánuje novou strategii cílení mobilní reklamy založenou na znalosti aplikací používaných konkrétním uživatelem. Wall Street Journal přinesl zprávu o tom, že vývojáři Facebooku pracují na softwaru, který je schopen sledovat aplikace, které uživatelé stáhli. Mělo by se tak dít u aplikací, které používají skrze Facebook Connect.

Facebook může přistoupit i k sledování toho, jak lidé reálně aplikace používají. O využití této „vyšší úrovně sledování“ prý však ještě nebylo rozhodnuto. Už samotné „dávkování“ reklamy podle nainstalovaných aplikací by ovšem překračovalo stávající způsob trackingu. Ten je u mobilní reklamy podobný tomu na „dospělém webu“, kdy je reklama cílena na základě stránek, jež si uživatelé otevřou ve svém mobilním prohlížeči. Lze tak předpokládat, že by používání takového systému mohlo vést k mediální kontroverzi týkající se ochrany osobních dat.

Apple i Google sledují, které aplikace jsou lidmi na jejich operačních systémech používány, cílení reklamy je u nich ale odlišné. Google k němu nepoužívá informace o instalovaných aplikacích u unikátního uživatele. Apple upozorňuje uživatele na to, že na ně může cílit reklamu podle toho, jakou aplikaci si stáhli z iTunes či App Store. Ani jeden z technologických gigantů ovšem necílí reklamy podle toho, co lidé reálně se svými aplikacemi dělají.

Příklad funkčnosti takového cílení není nijak obtížný. Uživateli, který hraje Words With Friends, můžete reklamou nabídnout jinou hru z portfolia společnosti Zynga nebo titul založený na deskové hře Scrabble, která také využívá obratnosti při práci se slovy. Vše bude samozřejmě účinnější, pokud se reklama zobrazí skutečně lidem, kteří Word With Friends pravidelně hrají a dosáhli nějakého dobrého skóre. To by mohlo zprostředkovat právě podrobnější sledování používání aplikací.

Výhodou pro Facebook je pak pochopitelně lepší cílení a tím i výkon reklam. Navíc by mohl využití tohoto způsobu samostatně zpoplatnit. Dle Wall Street Journal by mohl být tento nový systém v provozu již na konci července.

Mobilní reklama Facebooku je zatím překvapivě účinná. Přečtěte si více v článku A přece fungují! Mobilní Facebook reklamy jsou klikány 13x více než FB reklamy na počítačích.

Zdroje: www.online.wsj.com, www.mashable.com
 

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: