Facebook chce expandovat i na uzamčené obrazovky telefonů. Skrze aplikaci Notify

13. 11. 2015 | Jakub Hort
Facebook vyvinul novou aplikaci Notify, která se bude v reálném čase starat o informování uživatelů zprávami, které je skutečně zajímají.

Facebook nikdy nebyl premiantem v předávání informací v reálném čase, a proto se rozhodl vytvořit zbrusu novou aplikaci Notify, která se o to postará. Nejčerstvější zprávy, sportovní výsledky a další informace se nyní budou objevovat přímo na uzamčené obrazovce uživatelů. V Notify je možné si vybrat zprávy od více než 70 vydavatelů a nastavit upomínky tak, aby vám přicházely novinky pouze o konkrétní firmě, městu, sportovním týmu, hudebním žánru, atd. Pokaždé je uživatelům zaslána push notifikace, která se v aplikaci zobrazuje po dalších 24 hodin a je možné se přes ní dostat k celému článku.


Zatímco Twitter nabízí širokou škálu obsahu, který nemusí být tak zajímavý, Notify umožňuje odebírat velmi specifická témata, která jsou relevantní. Například od CBS Sports si nastavíte zasílání informací o vašem oblíbeném fotbalovém týmu, The Weather Channel vám na základě poštovního směrovacího čísla bude ukazovat předpověď počasí a VEVO vám pošle notifikaci ve chvíli, kdy se objeví nové video vašeho oblíbeného hudebního žánru. „Klíčem pro nás bylo vytvořit aplikaci, která umožní lidem vytvořit si mix informací, jež je opravdu zajímají,“  řekl produktový manažer Notify Julian Gutman. 

Dnes jsou notifikace převážně používány  jako výzva k opětovnému použitíí aplikace nebo předání jednoduché informace. „Snažíme se na notifikace koukat jako na možnost předání důležitých a zajímavých informací, na kterých lidem záleží, a vydavatelům pomáhají dosahovat potřebného publika,“ řekl Facebook Director Of Product Michael Cerda. Do vytvoření tzv. Notify stanic se zapojilo celkem 70 partnerů. Většina z nich nabízí možnost zasílání obecných zpráv i specifických témat. Po kliknutí na stanici se zobrazí posledních 20 odeslaných notifikací. Vydavatelé využívají speciální rozhraní, ve kterém připraví text notifikace, vyberou link a poté zprávu publikují nebo ji naplánují na budoucí datum. Je využívaná také API pro programovou distribuci předpovědi počasí, průběhu zápasů nebo dalších strukturovaných dat. Upomínka je poslána na uzamčenou obrazovku, kde si ji uživatel může přečíst bez odemykání telefonu. Klepnutím se otevře link anebo je možné si odkaz uložit k pozdějšímu přečtení. Jednoduše lze upravit nastavení stanic, upozornění a tematických upozornění.

S aplikací také přichází obava, zda uživatelé nebudou kompletně zahlceni informacemi, což by vedlo z vypnutí notifikací a následnému smazaní aplikace. „Jsme si vědomi, že notifikace jsou vysoce citlivý kanál distribuce informací,“ řekl Director of Media Partnerships Nick Grudin. „Když je chytnete za správný konec, tak jsou úžasné, a když ne, tak velmi otravné.“

Notify už je nyní dostupná pouze pro iOS na území USA, ale Michael Cerda prozradil, že může brzy expandovat na další zařízení, včetně počítačů. Nenabízí sice diskuzi a nezávislé názory jako Twitter, ale uživatelé, kteří Twitter právě z tohoto důvodu nepoužívají, Notify jistě přivítají.

Pokud byste si rádi podobnou aplikaci vyzkoušeli, tak si můžete nainstalovat Tapito vyvinuté českým startupem TapMedia.  To přináší na zamčenou obrazovku mobilních zařízení zprávy z řady českých médií.

Zdroje: Techcrunch, Marketing Land

Štítky dokumentu: Facebook Mobilní aplikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: