Externí komunikace: Efektivní vztahy PR s médii

2. 5. 2013 | Petr Michl

Konference Externí komunikace je setkání osobností z PR, které ví, jak důležité je nakládání s důvěrou a jak citlivá je komunikace. Letošní ročník, který se bude konat již ve čtvrtek 30.5., se zaměří na budování efektivních vztahů PR s médii. Návštěvníky tak čeká pohled z druhé strany barikády od Lucie Tvarůžková, šéfredaktorky zpravodajství iHNed a zástupkyně šéfredaktora, Hospodářských novin. Tato novinářská osobnost zástupce Public Relations obecně příliš v lásce nemá, o to přínosnější budou její tipy na to, jak může být píárista novináři prospěšný a jak mají vypadat vzájemné korektní vztahy. Naopak od tiskové mluvčí a ředitelky komunikace Českých Aeroliniích, Hany Hejskové, se dozvíte, jak vést rozhovory s novináři, a manažerka firemní komunikace T-Mobile, Martina Kemrová, dá tipy, jak pořádat netradiční tiskové konference, jež zaujmou.

Mimo to bude ale bude na programu mnoho dalšího, toto jsou hlavní témata:

  • PR prezidentské kampaně: Karel for president

  • Ukázky případových studií: PR podpora značky

  • Komunikace negativní události

  • Politická komunikace a government relations

  • Umění načasování: Jak pracovat s informacemi?

  • Mezinárodní vs. lokální komunikační strategie?

O PR prezidentské kampaně promluví Marek Pražák, a to jako tiskový mluvčí volební kampaně Karla Schwarzenberga, kandidáta, který měl nejpozitivnější obraz v médiích a na sociálních sítích a přesto volby nevyhrál. Mimo objasnění specifik přímé prezidentské kampaně, uslyšíte i identifikaci chyb kampaně a poučení, jež z toho plyne.

Pavel Barvík z Pivovarů Staropramen představí případovou studii „Jak jsme Česko naučili pít beermixy". Vznik jedné z nejdynamičtějších inovací v novodobé historii českého pivovarnictví je i z hlediska PR velice zajímavý, protože v mnohém mířil právě na ženy a to zejména přes média, která se pivním tématům donedávna nevěnovala.

Tiskový mluvčí jaderné elektrárny Temelín, Marek Sviták, si užil své v průběhu havárie v japonské elektrárně Fukušima. Promluví o tom, jak se díky této nešťastné údalosti změnilo PR české jaderné energetiky a prozradí, že technicky přesně nemusí být mediálně správně. Rady, na co se soustředit a čeho se vyvarovat při komunikaci negativní události, mohou být nicméně přenositelné i pro obory, kde se atomy nerozbíjí.

Obzvláště zástupcům velkých společností bude užitečná prezentace Michala Kadery působícího na pozici Director External Affairs ve společnosti ŠKODA AUTO. Bude se zabývat politickou komunikací a government relations, konkrétně komunikací politicky citlivých neproduktových otázek i tím, jak napomoci udržování vztahů s politiky, úředníky, samosprávami i ambasádami.

O tom, co dělat, pokud lokální potřeby nejsou kompatibilní s globální komunikační strategií, promluví ředitel korporátní komunikace ve společnosti Vodafone, Miroslav Čepický. Aplikace globálních kampaní značky na místní prostředí totiž nemusí být pokaždé jednoduchá.

Prohlédněte si kompletní program.

Registrujte se ZDE.

Štítky dokumentu: Tipy na akce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: