Evropský reklamní průmysl vstupuje do roku 2016 s důvěrou

7. 3. 2016 | redakce
Ekonomická situace se lepší a s tím i názory komunikačních agentur na jejich podnikání. Index důvěry v reklamní odvětví stoupá.

Podle zprávy Evropské asociace komunikačních agentur vstupuje sektor komerční komunikace do nového roku s optimismem. A to přesto, že rok bude poznamenán zásadními událostmi jako  je migrační krize nebo britské referendum o setrvání v EU. Index důvěry v reklamní odvětví je založen na měsíčním sběru dat od reklamních agentur a agentur pro výzkum trhu.

Index se ovšem významně liší region od regionu. Nejnižší je v Řecku, Estonsku a Belgii. Také Francie – jako jeden z největších evropských reklamních trhů nehýří optimismem (i přes zlepšení oproti výsledkům z října 2015). Nejvyšší důvěra naopak panuje na Maltě, ve Slovinsku a v Rumunsku. Také důvěra na britském trhu významně vzrostla.


„Dobrá zpráva. Rosteme. Ne všichni a všude, ale po říjnovém poklesu se důvěra reklamního průmyslu zdvojnásobila. V České republice jsme rostli dokonceještě vyšším tempem než průměr Evropy. Je to jasně vidět na větší aktivitě zadavatelů. Spotřebitelé si opět začínají užívat života a jsou ochotní si za opravdovou hodnotu zaplatit. A tak ti, kdo věří na kvalitu a investují, vidí růst,“ říká prezident AKA Jan Binar.

Poptávka po reklamních službách mírně vzrostla, a to již od posledního čtvrtletí minulého roku. Reklamní společnosti na západě a severu Evropy jsou méně optimistické ohledně poptávky, zatímco středomoří očekává nejvyšší vzestup poptávky. A to nehledě na pesimismus Řecka.

Očekávání ohledně zaměstnanosti jsou velmi pozitivní v Británii, zatímco Německo je mnohem konzervativnější a jeho očekávání od minulého čtvrtletí výrazně pokleslo.

V České republice cítíme, že trh práce v komerční komunikaci ožil. Opět začínáme narážet na nedostatek kvalitních zaměstnanců a to vytváří tlak na růst platů a následné jednání s klienty o výši odměn. Stále častěji vedeme s klienty diskuse nad vytvářením hodnoty a proměňováním příležitostí. Hledání úspor za každou cenu a krácení rozpočtů začíná pomalu patřit minulosti,“ dodává Jan Binar.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články: