Duhová komunikace od Burger King: Proud Whopper

4. 7. 2014 | Petr Michl
Burger King uvedl při příležitosti letošní Gay Pride v San Francisku duhový hamburger. Video, které to zachycuje, se stalo virálem.

Může si dovolit v USA velká značka postavit svou marketingovou kampaň na podpoře homosexuálů? Před dvěma lety to částečně dokázaly sušenky Oreo se svou duhovou náplní v rámci svého Daily Twist projektu na oslavu staletého výročí značky. Nyní se duhy nebojí ani Burger King.

Včera proběhl v San Francisku tradiční pochod Gay Pride. Fast foodový řetězec nabízel ve své pobočce na Market Street, přes kterou pochod také šel, speciální Proud Whoppery - „gay friendly" hamburgery zabalené v duhovém papíře. Výtěžky z prodejů pak půdou do Burger King McLamore Foundation podporující maturanty s vynikajícím prospěchem a umožňující jim vysokoškolské studium.

Zdá se vám, že dát burgerům v jednom obchodě jiný obal a pak poslat pár stovek dolarů na charitu není nic tak světoborného? To ano. Síla hlasu značky se nicméně mnohokrát násobí předem publikovaným videem, které si můžete prohlédnout níže.

Ač patří San Francisko k nejliberálnějším městům v USA a je obecně pokládáno za místo s velmi silnou gay komunitou, přesto někteří berou nabídku Proud Whopperu poněkud urážlivě ve stylu: „Vypadám snad na to, že jsem gay? To mi chcete říct?" Jiní si burger vezmou a přemýšlejí nad tím, v čem se asi bude lišit od klasického Whopperu. Poselství o toleranci vyjádřené nápisem: We are the same inside (Uvnitř jsme všichni stejní)," značí, že strávníci právě dostali lekci o tom, že i ti s odlišnou sexuální orientací jsou také lidé. Účastníci Gay Pride jsou po přečtení vzkazu dojatí a video končí malou holčičkou, která říká: „Miluju obě moje mámy." Od videa, které má zachytit akci vyvolávající emoce, toho skutečně nemůžete chtít o mnoho víc.

Spot již zaznamenal přes milion zhlédnutí a Burger King ho propaguje na YouTube i na Facebooku. Odvážné je, že se nebojí podporovat hlasitě minoritu, ač není rozhodně značkou, která by mohla být živa pouze z jejích peněz. Navíc to je součástí její dlouhodobé komunikační strategie. Nedávno opustila slogan „Have it your way" ve prospěch „Be your way", tedy jakéhosi „Buď sám sebou", což může zahrnovat vkus v oblékání, životní styl, ale třeba i sexuální orientaci. Aby mohla značka s tak širokou cílovou skupinou zaujmout podobné postoje, vyžaduje to skutečně tolerantní společnost, která takovéto aktivity nejenom neodsoudí, ale naopak ocení. Myslíte si, že se veřejné podpory homosexuálů od velkých značek dočkáme brzy i v Česku?


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: