Druhý největší slevový portál v ČR přišel o doménu. Pepa.cz se stěhuje na Pobytov.cz

7. 8. 2017 | Petr Michl

Budovat dlouho značku a pak přijít o její důležitou součást je k vzteku. Přesně to se nicméně stalo společnosti Portál pepa.cz, s.r.o., která je provozovatelem slevového portálu Pepa.cz řadícího se obratem na druhé místo za Slevomat. V pondělí 7. 8. v noci se na www.pepa.cz objevily jiné slevové nabídky. Samotná doména totiž společnosti nepatřila a měl ji pouze licencovanou.


Zdroj: www.pepa.cz 

A to od společnosti Millenium Prague s.r.o. Ta se rozhodla doménu nadále nepronajímat a spustit na ní svůj slevový portál. Barevné ladění portálu připomíná původní verzi, místo maskota v podobě kreslené fousaté postavičky Pepy je nyní v hlavičce webu ilustrace běžně vypadajícího muže v červeném tričku a nápis „Jedeme s Pepou“. Na webu dále stojí: 


„Společnost Portál pepa.cz s.r.o., provozovatel webových stránek www.pepa.cz do 6.8.2017, se dostala do situace, kdy není momentálně likvidní a nemůže dostát svým závazkům vůči některým partnerským společnostem.”

To zcela odmítá výkonný ředitel Portál pepa.cz, s.r.o., Petr Sýkora, a uvádí: „V současnosti máme v aktivech 44 milionů korun, přičemž 90 % tvoří finanční hotovost, hodnota závazků je na úrovni 40 milionů korun.“ Závazky údajně průkazně plní, pro posílení důvěry s partnery, kteří nabízí slevy, přechází na vyplácení provizí v týdenním cyklu a zavazují se, že v případě jakéhokoli zmatku hradí náklady za své zákazníky v předstihu.


Zdroj: www.pobytov.cz

Vystrnaděný „Pepa“ pak údajně dočasně přemístil své nabídky na adresu www.pobytov.cz a  snaží se činit právní kroky, aby stávající situaci zvrátil.

Jak je ale možné, že k takovému veletoči vůbec došlo? „Naše společnost bohužel nikdy nebyla držitelem domény, její využívání však bylo ošetřeno licenční smlouvou. Spolu s tím došlo ke spuštění nové webové prezentace, nad kterou momentálně bohužel nemáme kontrolu. Aby to nebylo jednoduché, jejím autorem je jeden ze společníků, který se zřejmě tímto způsobem zkouší ukrást - anebo zcela nelogicky zlikvidovat - dvojku na trhu a fungující projekt,“ vysvětluje Petr Sýkora.

Poučení je tedy zřejmé: je potřeba mít internetové domény spojené s vlastním brandem ve svém vlastnictvím a nespoléhat se na to, že je lze udržet dlouhodobě jen na základě smluvních ujednání s třetími stranami. 

Štítky dokumentu: Budování značky E-Commerce
Sdílejte tento článek:
Podobné články: