Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
10. 1. 2017 | Petr Michl

DPH na noviny a časopisy bude 10 %


Zdroj: EMMA

Na svém dnešním jednání přehlasovala Poslanecká sněmovna veto prezidenta Miloše Zemana novely zákona č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty. Poslanci zákon schválili napříč politickým spektrem. Pro bylo 133 z 182 přítomných zákonodárců, proti 30, 18 poslanců se zdrželo.

Schválení úpravy tohoto zákona má zásadní význam pro budoucnost tisku v České republice, který prochází složitým obdobím vývoje, vyznačujícím se především dlouhodobým poklesem prodeje. Sazba DPH pro noviny a časopisy by měla nyní poklesnout na 10 %.

Unie vydavatelů k tomu uvedla: 

„Vítáme tento krok, kterým poslanci prokázali, že si uvědomují, že vydavatelé se nacházejí v nelehké době přechodu do digitálního prostředí, a aby mohli i nadále plnit svou úlohu pojistky demokracie ve vyspělé demokratické společnosti, potřebují podporu státu, tak jako je tomu ve vyspělých demokraciích běžné."

Dosud se novin a časopisů týká 15 % sazba DPH a vydavatelé si na tento stav dlouhodobě stěžují. Čím dál více médií, včetně těch tradičních vydávajících tištěné tituly, ale musí vyvíjet svou žurnalistickou činnost i v prostředí internetu. Její informační povaha je přitom převážně podobná či identická. Možnost snížit DPH i pro elektronická média nedávno povolila směrnice EU. Těch se ale nyní projednávaný zákon nejednal.

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: