Donášková služba DODO sežene a přiveze cokoliv, co je legální

5. 5. 2016 | Petr Michl
Sedíte večer na gauči v Praze a najednou dostanete neodolatelnou (a přiznejme si to — poněkud zvrácenou) chuť na Starobrno. I taková situace má řešení. Kurýři od DODO seženou po zadání požadavku přes SMS nebo Facebook Messenger klidně kroužky na záclony nebo živého pstruha a vlastně cokoliv legálního — zatím to zvládají průměrně do 47 minut.

Žijeme v době, kdy je teoreticky všechno dostupné na dosah ruky, respektive kliku myší. Není tomu ovšem tak. Někdy nemáte čas hledat nejlepší nabídku na internetu, někdy objekt vaší tužby leží někde na neznámé adrese v offline světě. Pro tyto případy je nově v Česku dostupná služba DODO.

Jde o osobního asistenta. Zadáte své přání skrze SMS či Facebook Messenger, a reálný člověk se vám postará o jeho splnění. To vše s průměrnou dobou doručení do 47 minut. I situace, kdy najednou budete potřebovat sehnat živého pstruha nebo plechovku piva Starobrno v Praze, mají řešení.

Chceme využít vlnu moderních služeb, jako je Rohlík, Koloniál nebo Dáme jídlo, ale naši ambici je posunout se ještě o krok dál. Služba nemá téměř žádné omezení – objednat si můžete cokoliv co je legální. Doručujeme průměrně za 47 minut, ale lze si domluvit i konkrétní čas doručení, kdy se to zákazníkovi hodí. Navíc fungujeme v režimu 24/7 a po celém území Prahy," vysvětluje fungování služby Robert Krestýn, marketingový ředitel Informačních linek s.r.o., pod které projekt spadá. Přiznává přitom inspiraci úspěšným americkým startupem Magic.


Ukázka konverzace s kurýrem


Za vším hledejte člověka

DODO integruje principy designu služeb. Dokážeme za naše zákazníky vyřešit řadu problému, např. když si zapomenou flashku a čeká je důležitá prezentace, potřebují vyzvednout zboží na druhém konci Prahy nebo mají migrénu a chybí jim  doma prášek. To, že se mohou spolehnout na někoho, kdo za ně vyřeší, přináší pozitivní emoce. Díky správně vyladěným procesům a maximálně zjednodušené formě objednávky, můžeme zákazníkovi zprostředkovat kromě donášky i zákaznicky zážitek,“ uvádí Robert Krestýn.

To lze dokumentovat například i zkušeností sdílenou na Facebooku spokojeným zákazníkem, který minulý týden přes DODO pořídil Apple Watch.



Zdroj: K Vašim Službám / Facebook

Nutností je efektivní logistika a sofistikovaný CRM

Služba DODO vyvíjí vlastní administrativní rozhraní a neustále pracuje na jeho zlepšování, aby systém odpovídal zvyšujícím se nárokům na efektivní logistiku. V současnosti pro DODO pracuje přibližně 40 kurýrů, každý z nich má přitom svou lokalizační aplikaci. Dispečink tak vidí, který kurýr je nejblíže a má možnost objednávku odbavit. Díky efektivním logistickým procesům si dokážou jednotlivé zakázky i předat, aby se příliš nevzdálili od své hlavní pracovní zóny. Jako nejrychlejší a nejlevnější se ukázalo používání městské hromadné dopravy, proto se DODOvé přes den pohybují po Praze s pomocí MHD.

Už po první objednávce si také DODO ve svém CRM uloží profil objednavatele, takže příště stačí do zprávy místo adresy napsat ´tam kam posledně´. Stejně se dá odkázat i na samotné dovezené produkty, například ´stejné léky´. Na druhé straně vždy sedí dispečeři – živí lidé zvyklí si poradit s nejrůznějšími úkoly.

Integrace Facebook Messengeru pro přijímání objednávek

Po pár měsících od spuštění služby DODO se nyní zákazníci dočkají řady vylepšení. „Záhy po spuštění služby DODO se ukázalo, že velké procento zákazníků se generuje ze sociálních sítí, se kterými se snažíme velmi aktivně pracovat. Bylo proto logickým krokem zpřístupnit jako další komunikační kanál Facebook Messenger. Na rozdíl od SMS umožňuje detailnější komunikaci. Zákazníci dokonce posílají obrázky nebo linky na konkrétní zboží, které potřebuji sehnat, což urychluje práci našim pracovníkům,“ objasňuje Robert Krestýn.

Zaměření na potřeby zákazníka funguje

Za první měsíce fungování služby má DODO více než 90% úspěšnost realizací objednávek.  Tedy 9 z 10 zákazníků, co se ozvou, je jejich přání splněno. I díky tomu se může DODO pochlubit vysokou retencí. Více než polovina zákazníků využívá službu opakovaně. „Věřím, že si postupem času stále více lidí naši službu vyzkouší, najde v ní pro sebe výhody a začne ji pravidelně a navíc zcela přirozeně využívat,“ doplňuje Robert Krestýn.

DODO nechce ovládnout pouze Prahu. Do budoucna by startup, za kterým finančně stojí investiční skupina KKCG, rád rozšířil svou působnost i do dalších měst. Uvažuje o Brnu, Bratislavě a Varšavě, přičemž v první z těchto lokací by rád spustil svou službu do 6 měsíců.


sponzorovaný článek

Štítky dokumentu: Startup
Sdílejte tento článek:
Podobné články: