Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
9. 11. 2016 |

Donald Trump je prezidentem USA. Již před volbami opanoval vyhledávání na Googlu


Zdroj: CNN

Donald Trump zvítězil Ve středu ráno 9. 11. 2016 je jasné, že prezidentské volby v USA vyhrál republikánský kandidát Donald Trump. Hlas lidu rozhodl ale ještě předtím, než se otevřely volební místnosti. Agentura INIZIO.cz  upozornila na to, že Trump vedl před Hillary Clintonovou ve výsledcích vyhledávání na Google.

 

Swing states zadávaly do Googlu častěji Trumpa

Podle výsledků zveřejněných Googlem vyhledávání patřilo k pondělnímu dopoledni 7. 11. 2016 Donaldu Trumpovi ve 38 státech USA. „Co je zajímavé, vyhledávače umisťují na první místo Trumpa i ve státech jako Florida či Michigan. Ty se společně s Ohiem, Pensylvánií či Iowou řadí k tzv. swing states, tedy „kyvadlovým“ státům,“ říká Adéla Matejová z INIZIO. Těchto několik států má přednostní postavení v americkém volebním systému, protože právě u nich nelze s pravděpodobností říci, jaká strana a tedy jaký kandidát v nich bude mít převahu. Občas prostě ve volbách vyhrají demokraté a občas republikáni a žádná strana zde nemá dlouhodobou převahu.

Všechny svoje soupeře válcuje Donald Trump i na ostatních online komunikačních kanálech. Analýzy Zignal Labs vypočítali za období volební kampaně pouze mezi červnem a srpnem 2015 celkem 750 milionů slov, které bylo v souvislosti s republikánským kandidátem napsáno či řečeno. Podle PolitiTrends je Trump zmiňován jen na sociální síti Twitter až v 70 000 tweetech denně. Kdyby šlo tedy o hlasy z Twitteru, Trump by pravděpodobně vyhrál také tam.

Google = Trump a imigrace, potraty, ekonomika či ISIS

Lidé lačnící dozvědět se pikantérie o Donaldu Trumpovi, který nechodí pro ostré slovo daleko a intenzivně se zapojuje do názorových střetů, spojovali nejčastěji ve vyhledávačích jméno kandidáta s výrazy na prvním místě jako „immigration“ (imigrace), dále pak „race issues“ (otázky týkající se rasy), „abortion“ (potraty), „economy“ (ekonomika) a „ISIS“ (Islámský stát).

Tedy tzv. hot topics, které opakovaně rezonují Trumpovou volební kampaň – právě Donald Trump chce vysoké daně na import, označil mexické imigranty za zločince a násilníky, navrhl postavit zeď na hranici s Mexikem a imigranty považuje dále za utajené bojovníky ISIS, jejichž armáda má svrhnout režim. Vyhledávací trendy také nezapomínají na Trumpovo údajné sexuální obtěžování několika žen, jejichž jména jsou často v Googlu skloňována „natasha stoynoff,“ či „jessica leeds“.


Nejvyhledávanější klíčová slova o Donaldu Trumpovi podle států

 

Lidé hledali Hillary Clinton a její životopis

Co se týká Hillary Clinton, v posledních dnech v souvislosti s blížícím se dnem hlasování se ve vyhledavači objevovala klíčová slova jako „hillary clinton issue stances (hillary clinton postoje k tématům),“why vote for Hillary (proč volit Hilllary). „Uživatelé ale si všímali a hledali také nedávný emailový skandál při zadávání vyhledávací fráze „how many emails did Hillary delete“ (kolik emailů Hillary smazala). Po projevu Michelle Obamové ze 13. října 2016, kdy ostře vystoupila proti výrokům Donalda Trumpa o ženách a na podporu Hillary Clintonové, bylo jméno současné první dámy rovněž populární vyhledávacím dotazem. Obecně lidé hledají osobní informace o Hillary Clintonové a jejím životě spíše než skandály s ní spojené,“ okomentovala Adéla Matejová z webové laboratoře INIZIO.cz.


Nejvyhledávanější klíčová slova o Hillary Clintonové podle států

 

Hillary ve vyhledavači častěji při debatách

Demokratickou kandidátku Hillary Clintonovou lidé častěji zadávali do vyhledávače při střetech obou kandidátů ve sledovaných televizních debatách. Clintonová měla v tomto případě podle Google Trends převahu ve vyhledávání ve všech 50 státech. Ostré výměny názorů a tvrzení, na něž oba kandidáti sází ve svých volebních kampaních, si lidé také často ověřovali na internetu. Ve výsledcích vyhledávání můžeme tak najít slova jako „Trump Iraq“ (Trump Irák) či „Clinton emails“ (Clintonová emaily).

Při poslední prezidentské debatě 19. října 2016 také lidé zadávali do Googlu „kde najdu daňové přiznání Clintonové“ či „řekl Trump:„ taková protivná ženská“. Objevovala se ale i témata vážnějšího charakteru jako „podporoval Trump invazi do Iráku“ či „jaký je názor Clintonové na druhý dodatek (ústavy).“


Co se vyhledávalo při poslední prezidentské debatě 19. 10.

 

Zakrývá Google emailovou aféru Clintonové?

Nikoho asi nepřekvapí množící se konspirační teorie, které se objevily i u prezidentských voleb v USA 2016. Podle některých zdrojů měl v souvislosti s vyhledáváním prý Google uzpůsobit svůj algoritmus našeptávače tak, aby záměrně zakrýval informace, kterou mohou kampaň Clintonové výrazně poškodit. Pokud tak v USA zadáte počáteční „Hillary  Clinton cri,“ vyhledávač za vás doplní „Hillary Clinton crime reform,“ v ostatních vyhledávačích jako Bing či Yahoo pak při totožném zadání „Hillary Clinton criminal charges.“ Složitost algoritmu není snadné pochopit stoprocentně a liší se od místa vyhledávání, klíčových slov, která zadáte a také co hledají ostatní.


Konspirační teorie při prezidentských volbách v USA 2016

 

Čeští uživatelé hledají bulvár

A jak jsou na tom Češi se sledováním prezidentské volební kampaně v USA na internetu? Prezidentskou volbu ovlivnit nemůžeme. Nejspíše proto si čeští uživatelé na Seznamu vyhledávali spíše drby a zajímavosti o hlavních prezidentských kandidátech. V českém vyhledávání se probíraly sexuální aféry Donalda Trumpa i to zdali Hillary Clintonová trpí demencí (jak ji v jedné z debat označil její protivník).


Nejvyhledávanější výrazy spojené s Donaldem Trumpem na Seznam.cz


Nejvyhledávanější výrazy spojené s Hillary Clinton na Seznam.cz

 

Klíčového slovo „kde volit“ narostlo o 233 %

V porovnání s minulými prezidentskými volbami v roce 2012 jsou emotivní debaty, vyhrocené názorové diskuze i snaha dozvědět se více o volbách, kandidátech či jejich názorech nejviditelnější v nárůstu klíčového slova „where to vote“ (kde volit). Vyhledávání tohoto klíčového slova narostlo o neuvěřitelných 233 % v porovnání s minulou prezidentskou kampaní.Ve vyhledávání vede Trump, vítězství ale přisuzují Clintonové. Napínavé volební klání zůstane jednoduše těsné až do samého konce.

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: