Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
1. 8. 2014 | Petr Michl

Displeje vyrovnávající oční vady mohou pohřbít brýle na čtení

Obvykle píšeme o mobilních technologiích z hlediska jejich potenciálního využití pro marketing, aplikací měnících prostředí sociálních médií a obecně o vlivu mobilních zařízení na chování online uživatelů. Tentokrát se budeme věnovat něčemu důležitějšímu, inovaci pomáhající tomu, abychom na malé displeje v našich dlaních viděli. Skupina výzkumníků na MIT společně s kolegy z Kalifornské univerzity v Berkeley vyvíjí digitální displej, který dokáže automaticky kompenzovat oční vady – tedy umožňuje lidem číst i bez brýlí či kontaktních čoček.

Tento průhledný a úzký displej může být nainstalován na vrch displejů standardních - jeho tvůrci ho zjednodušeně představují jako vrstvu dírek, která překóduje obraz tak, aby kompenzoval navolenou oční vadu. Technologie je jakousi variací na pasivní 3D u televizí bez potřeby speciálních aktivních brýlí založené na pouštění různých obrazů pravému a levému oku – v tomto případě je různý obraz pouštěn jednotlivým částem zorničky. Díky tomu je možné najít ten správný bod, kdy je obraz znázorněn v té správné fokální vzdálenosti. Bohužel je s tím spojeno určité snížení rozlišení. Jak to bývá i u 3D displejů, významně utrpí také jas obrazu. Přesto se jedná o významný počin kompenzující oční potíže.

Krátkozrakost je spolehlivě řešena brýlemi, kontaktními čočkami či laserovou operací, s věkem ovšem přichází často dalekozrakost, kdy lidé mají problém vidět na blízko. Při kombinaci obou extrémů očních vad nezbývá než si měnit brýle na blízko a dálku, nebo mít bifokální brýle. Nově vyvinutá technologie by toto mohla změnit. Elektronická čtečka, tablet či smartphone s podobným vylepšením by zásadně zlepšili komfort používání pro velké množství lidí. Přitom nemluvíme nutně pouze o starší generaci trpící krátkozrakostí, daná technologie dokáže údajně kompenzovat celou řadu očních vad, včetně těch, které lze řešit brýlemi poměrně obtížně.

Je velice pravděpodobné, že ve stáří budete potřebovat také minimálně brýle na blízko. Další rozvoj této technologie dává nicméně naději, že tato nutnost nebude platit pro užívání zařízeních s digitálním displejem.

Zdroj: Techcrunch

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: