• Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
9. 5. 2012 | PeMi

Díky smartphonům řešíme problémy teď a tady

Chytré mobilní telefony změnily naše chování. Používáte svůj smartphone k domluvení schůzek, „googlování“ za účelem ukončení hádek, řešení nečekaných problémů, k rozhodnutí, do jaké restaurace jít, k zjištění, jak dopadl zápas vašeho oblíbeného klubu nebo prostě jen k vyhledávání informací? Pokud ano, jste mobilní uživatel z kategorie „teď a tady“. Podle nejnovějšího výzkumu společnosti Pew Internet & American Life Project vykonalo v posledních 30 dnech alespoň jednu z výše zmíněných činností 70 % všech uživatelů mobilních telefonů v USA, v kategorii vlastníků chytrých telefonů to bylo dokonce 86 % lidí.

Hlavní myšlenkou výzkumu je, že rychlý růst používání smartphonů mění náš vztah k informacím a způsob, jakým mezi sebou komunikujeme.

Nikoho nepřekvapí, že trend je především o zrychlování, stali jsme se kulturou lidí, kteří hledají informace a řeší problémy v reálném čase. Zmíněný výzkum není naštěstí jen změtí čísel s přiřazenými procenty. V následujících aktivitách spojených s okamžitým přístupem k vyhledávání informací a vykonaných respondenty v posledních 30 dnech se můžete najít i vy.

  • 41 % respondentů použilo svůj mobilní telefon k domluvení schůzky.
  • 35 % respondentů použilo svůj mobilní telefon k řešení náhlého problému.
  • 30 % respondentů použilo svůj mobilní telefon k rozhodnutí o návštěvě restaurace či podniku podobného druhu.
  • 27 % respondentů použilo svůj mobilní telefon k získání informace k vyřešení sporu, který v danou chvíli měli.
  • 23 % respondentů použilo svůj mobilní telefon k vyhledání skóre sportovního zápasu.
  • 20 % respondentů použilo svůj mobilní telefon k rychlému vyhledání stávající dopravní informace nebo informace o tom, jak se někam nejrychleji dostat s pomocí veřejné dopravy.
  • 19 % respondentů použilo svůj mobilní telefon k získání pomoci v naléhavé situaci.

 

Faktické spory řeší častěji vyhledáváním na mobilním internetu muži, činí jich tak celých 33 % ve srovnání s 22 % u žen. Mezi „okamžité hledače informací“ také spíše náleží více vzdělaní lidé ve srovnání s těmi s nižšími příjmy a bez vysokoškolského titulu. Studie také poměrně překvapivě říká, že auto-navigaci ze smartphonu využívá 65 % jejich uživatelů.

Celkově není žádná z těchto informací pro uživatele chytrých telefonů překvapivá. Přesto je zajímavé vidět takto pěkně rozdělená data. Napište nám do komentářů, kdy jste si uvědomili, že si neplatíte datový tarif nadarmo. Pro autora tohoto článku takový okamžik poprvé nastal, když dokázal při první návštěvě Jihlavy předčít s pomocí Googlu místní kamarádku / rodačku v rychlosti hledání nekuřácké restaurace.

Zdroje: www.techcrunch.com, pewinternet.org

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: