CZECHDESIGN se spojuje s Asociací UX

1. 8. 2016 | redakce
CZECHDESIGN se sloučí s Asociací UX. Společně chtějí pozvednout úroveň digitálního designu v ČR.



Sdružení CZECHDESIGN se během následujícího roku postupně sloučí s Asociací UX. Cílem organizací je zvýšit konkurenceschopnost a připravenost českých designérů na praxi, která se dennodenně mění - v návaznosti na probíhající digitalizaci společnosti. CZECHDESIGN v současnosti píše nejčtenější portál o designu v ČR, organizuje designérské soutěže, pořádá výstavy, publikuje odborné publikace a chystá výběrový online prodej českého designu. Díky spojení s Asociací UX bude mít organizace možnost nejen propojovat klasické designéry s těmi digitálními a pomoci při sdílení zkušeností a know-how, ale také celkově pozvednout znalost digitálního designu v ČR a dostat UX přístup do všech designérských disciplín.

CZECHDESIGN tak navazuje na aktivity rozvíjející a podporující digitální design a spolu s Asociací UX se tak stává odbornou organizací v oboru interakčního designu. Společnými silami se budou dále snažit o zvýšení povědomí a vzdělávání v oborech digitální design a UX, které v dnešní době hrají čím dál tím důležitější roli.

 

Digitální doba si žádá digitální designery

V CZECHDESIGN dlouhodobě sledujeme stoupající vliv digitálního designu, který tvoří čím dál tím větší část z pracovního dne běžného designéra. Navíc si všímáme ohromného nedostatku digitálních designérů, po kterých je na pracovním trhu veliká poptávka. Firmy a organizace potřebují digitální designéry a UX specialisty, kteří dokáží řešit problémy v digitálních rozhraních, ať už se jedná o webové stránky, mobilní telefony či jiné softwary. Moc se těšíme na spolupráci s Asociací UX, se kterou se pokusíme vychovat nebo alespoň co nejvíce pomoci s vytvářením nové generace digitálních designérů," vysvětluje Jana Vinšová, ředitelka organizace CZECHDESIGN.


Jana Vinšová. Zdroj: foto / Lucie Nohejlová

Díky odborníkům z Asociace UX jsme si také uvědomili, jak moc jsou procesy tvorby UX specialistů a klasických designérů podobné. To vnímám nejen jako zajímavé, ale také velmi důležité a opět to potvrzuje provázanost oborů," doplňuje Jana Vinšová.

Předseda Asociace UX, Luboš Plotěný, pak popisuje důvody, proč může být pro rozšíření povědomí o UX spojení obou entit vhodným řešením: „UX je v České republice aktuálně příliš úzký obor na to, abychom překročili kritickou masu a tím odstranili bariéry, které blokují rychlejší rozvoj tohoto oboru. CZECHDESIGN má velmi podobné cíle jako má naše asociace a spojení přinese několik výhod, zejména co se týče organizace a kapacit. Propojením designérů s UX specialisty si slibujeme rychlejší výměnu zkušeností a také vzájemnou diskuzi, která ve výsledku pomůže rozvoji digitálního designu obecně...."

Asociace UX zůstává, CZECHDESIGN se rozšiřuje

Formálně bude fungování Asociace UX spadat pod CZECHDESIGN, který přebírá veškeré její aktivity. Členové asociace tak nadále zůstávají její součástí a svá členství mohou prodlužovat, stejně jako tomu bylo doposud. Stejně tak zůstává organizování UX Mondays, pravidelných setkávání členů asociace, odborníků a zájemců o UX a digitální design, která probíhají v několika městech České republiky. Rovněž se můžeme těšit na World Usability Day, světový den interakčního designu, který asociace tradičně pořádá na podzim - letos poprvé pod záštitou CZECHDESIGN.

Prvním projektem byla vástava #zapixely


Součástí výstavy #zapixely byly i digitální workshopy. 

Prvním společným krokem k rozšíření povědomí o důležitosti oboru digitálního designu a UX byla putující výstava #zapixely. Tu během podzimu 2015 vidělo zhruba 700 návštěvníků a #zapixely byly poté k vidění v několika městech České republiky. Součástí bylo i několik přednášek, workshopů a exkurzí. Iniciátorem projektu byl Lukáš BoB Marvan, za CZECHDESIGN se na projektu podíleli zejména Anežka Adamíková a Filip Dědic.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: