Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
13. 12. 2016 | Petr Michl

Čtvrtníčkův vánoční spot si dělá z Kauflandu legraci

 

Obchodní řetězec Kaufland uvedl v neděli 11. prosince na českých televizních obrazovkách svůj speciální vánoční spot Weihnachten Tour, který byl v televizi k vidění právě pouze v neděli, od 19.00 do 21 hodin před nebo po vysílání především hlavních zpravodajských relací. A jde tak trochu o bizár jak z pořadu Česká soda z devadesátých let.

Aby také ne, když režisérem reklamy vytvořené spolu s agenturou Feel Concepts a produkcí Switchboardfilms byl Petr Čtvrtníček. Ten stál i za letošním stejně laděným velikonočním spotem Schöne Velikonoce. Hlavními postavami jsou opět němečtí muži s kníry, kteří jsou jak vystřižení z parodie na postavy z porna z osmdesátých let. Jediným rozdílem je, že jejich primárním potřebou není sex, ale pořádný žvanec. Situace je v kraji zlá, Santa dokonce opekl vlastního soba na rožni. Vše ale vyřeší zahlédnutí svítícího loga Kauflandu v dáli, ráj konzumu je na dohled.



V obchodním domě následuje celá řada humorných situací. Mimo jiné spatříte třeboňské panny nebo špílec do zlatého prasátka Kofoly.

Pro fanoušky České sody je všechno to pitvoření s německým přízvukem úrovně, s níž se mohli naposledy pochlubit Karl a Egon z Alles Gute, zábavné. Cítí to tak i autor tohoto textu. Vše to ale působí jako meta fór od kreativce, který si chtěl odpočinout od vší té předstírané českosti. Od té, která je s názvem Kaufland těžko k uvěření, ale zlatavé lány obilí, patos, Čechomor a obrovské reklamní rozpočty ji lidem vtloukly do hlavy.

Čtvrtníčkovo dílo v sobě nese jakýsi podvratný duch, který lze nalézt třeba u Luďka Staňka, když se ve svém Pořadu mlátí do stehen a posměšně šišlá slogan Kauflandu: Z lasky k Tchesku." Dokonce bychom mu věřili, že něco podobného by ve slavných dobách České sody natočil jako skeč z vlastní iniciativy. Jen nechápeme, co z toho má nyní Kaufland a proč mu za parodii vlastní dlouhodobé linky komunikace platí. Tak pohádkové české Vánotz všem!

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: