Cross-device studie Googlu: Lidé tráví na mobilech o více než 30 % více času než na desktopech

23. 12. 2016 | Petr Michl
Studie Googlu ukazuje, že je mobil dominantní platformou. Více než třetina lidí si nejen při vyhledávání vystačí pouze s ním.

Jestli má někdo data k tomu, aby dokázal určit posun v uživatelském chování, je to Google. Jeho nová cross-device studie" sbírala data od 1. ledna do 31. března 2016 a vypovídá o chování uživatelů ve věku 18-49 let na americkém trhu. Dokazuje, že je mobil dominantní platformou a nezanedbatelná část lidí si při vyhledávání vystačí pouze s ním.

V průměru využívalo 80 % z respondentů denně chytrý telefon, již jen 67 % osobní počítač a nejvíce okrajovým zařízením pak byl tablet s 16 %.

Uživatelé strávili na svých telefonech denně v průměru 170  minut na chytrém telefonu, 120 minut na osobním počítači a zhruba 75 minut na tabletu. To nazančuje často zmiňovaná upozornění na to, že se stáváme závislí na smartphonech a pociťujeme nutkání být neustále online a v centru dění. Odpovídá tomu i zjištění studie, které nejčastější používání smartphonů dle lokace dělí na tyto čtyři:

  • 1. Domov
  • 2. Práce
  • 3. Obchody
  • 4. Restaurace a bary

Jiná studie o využívání mobilů od Burke and Thrive Analytics říká, že smarpthony nejsou jen o používání venku, ale že začínaní u mnoha lidí plnit funkci dominantního zařízení i doma.

Jen 57 % lidí přeskakuje denně mezi zařízeními, tedy nejčastěji mezi smartphonem a desktopem. Ovšem 21 % používá alespoň dvě zařízení zároveň. Nejvíce překvapivou zprávou ovšem je, že 27 % lidí jsou výhradně uživateli smartphonu. Dle Googlu lidé,  kteří na něm vyhledávají, jsou z 39 % ti, co tak činí jen smartphonech, a z 32 % ti, jež používají pouze desktop.

Následující tabulka pak ukazuje nárůst mobilního vyhledávání v jednotlivých kategorií.

Americký trh není tak mobilně založený jako ten ze zemí rozvojového světa nebo z výkonných ekonomik na jihovýchodě a východě Asie. Spíše předznamenává trend, ke kterému se v Česku obvykle blížíme. Proto tak představuje dobrou předpověď toho, jak může uživatelské chování naší populace brzy vypadat.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: