Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
23. 12. 2016 | Petr Michl

Cross-device studie Googlu: Lidé tráví na mobilech o více než 30 % více času než na desktopech

Jestli má někdo data k tomu, aby dokázal určit posun v uživatelském chování, je to Google. Jeho nová cross-device studie" sbírala data od 1. ledna do 31. března 2016 a vypovídá o chování uživatelů ve věku 18-49 let na americkém trhu. Dokazuje, že je mobil dominantní platformou a nezanedbatelná část lidí si při vyhledávání vystačí pouze s ním.

V průměru využívalo 80 % z respondentů denně chytrý telefon, již jen 67 % osobní počítač a nejvíce okrajovým zařízením pak byl tablet s 16 %.

Uživatelé strávili na svých telefonech denně v průměru 170  minut na chytrém telefonu, 120 minut na osobním počítači a zhruba 75 minut na tabletu. To nazančuje často zmiňovaná upozornění na to, že se stáváme závislí na smartphonech a pociťujeme nutkání být neustále online a v centru dění. Odpovídá tomu i zjištění studie, které nejčastější používání smartphonů dle lokace dělí na tyto čtyři:

  • 1. Domov
  • 2. Práce
  • 3. Obchody
  • 4. Restaurace a bary

Jiná studie o využívání mobilů od Burke and Thrive Analytics říká, že smarpthony nejsou jen o používání venku, ale že začínaní u mnoha lidí plnit funkci dominantního zařízení i doma.

Jen 57 % lidí přeskakuje denně mezi zařízeními, tedy nejčastěji mezi smartphonem a desktopem. Ovšem 21 % používá alespoň dvě zařízení zároveň. Nejvíce překvapivou zprávou ovšem je, že 27 % lidí jsou výhradně uživateli smartphonu. Dle Googlu lidé,  kteří na něm vyhledávají, jsou z 39 % ti, co tak činí jen smartphonech, a z 32 % ti, jež používají pouze desktop.

Následující tabulka pak ukazuje nárůst mobilního vyhledávání v jednotlivých kategorií.

Americký trh není tak mobilně založený jako ten ze zemí rozvojového světa nebo z výkonných ekonomik na jihovýchodě a východě Asie. Spíše předznamenává trend, ke kterému se v Česku obvykle blížíme. Proto tak představuje dobrou předpověď toho, jak může uživatelské chování naší populace brzy vypadat.

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: