Coworking zvyšuje produktivitu

17. 1. 2013 | Bednářová Daniela
Nenastal čas podlehnout novému trendu? Díky coworkingu jsou lidé kreativnější, výkonnější a lépe zvládají svůj time management.

Stává se pravidlem, že jsou lidé placeni za odvednou práci, nikoliv za čas, který nad plněním úkolů stráví. V naší technicky vyspělé době, kdy lze řadu úkolů splnit přes počítač, je pak v podstatě jedno, jestli sedíte u svého stolu na firemním ústředí, doma v kuchyni nebo u stolu v kanceláři, kterou sdílíte s dalšími lidmi, jež nemají s vaší firmou vůbec nic společného.
V prostředí coworkingu nehrozí izolace, snadno vznikají kontakty a spolupráce s ostatními, kteří pracují na stejném místě. Konzultace s lidmi mimo obor je na dosah ruky. A to se hodí všude, nejen v marketingu.

 

Sdílení pracovních prostor s dalšími lidmi je inspirativní a motivující a nemusí být vyhrazeno jen pro freelancery a soukromé podnikatele. Dokazují to i čísla z průzkumu časopisu Deskmag.
71 % dotázaných uvedlo, že poté, co začali pracovat ve společných prostorách, jejich kreativita vzrostla. A nejen ta. 50 % lidí v průzkumu uvedlo, že se zvýšil i standard jejich odvedené práce a více jak polovina uvedla, že se zlepšilo i jejich včasné dokončení projektů. Coworkingová místa jsou také specifická svým časovým neomezením, většina lidí v nich dává přednost práci mimo klasické pracovní hodiny. Ve wordcloudu se můžete podívat, jaká jsou podle studie nejčastější slova spojovaná s coworkingem.

Coworkingová centra využívají nejen freelanceři a startupy, ale i větší firmy, které se rozhodly expandovat do nových oblastí a potřebují se v místě nejdříve aklimatizovat. Coworkingové prostory jsou povětšinou omezeny na kancelářské prostory s technickým zázemím, konferenční místností a třeba i kavárnou. Ale za mořem se vyvíjí i jinak vybavené coworkingové prostory. V americkém Austinu budou mít pracovníci k dispozici laboratoř s vybavením v hodnotě kolem 1, 5 milionu dolarů se zaměřením na zdravotnictví, pokročilé informační technologie a výrobu čisté energie.

Zdroje: www.fastcompany.com, www.deskmag.com

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články: