Česká média mají svůj British petroleum. Společnost Metrostav.

12. 7. 2010 | KAS
Podobně jako v USA měli možnost sledovat zrod firemní krize v rámci případu potopení ropné plošiny společnosti British Petroleum, tak i Česká republika má možnost vidět, jak funguje nebo nefunguje firemní krizová komunikace, a to takřka v přímém přenosu. Řeč je o problémech společnosti Metrostav, konrétně o třetím provalení tunelu Blanka, které zasáhlo snad všechna česká média.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Podobně jako v USA měli možnost sledovat zrod firemní krize v rámci případu potopení ropné plošiny společnosti British Petroleum, tak i Česká republika má možnost vidět, jak funguje nebo nefunguje firemní krizová komunikace, a to takřka v přímém přenosu. Řeč je o problémech společnosti Metrostav, konrétně o třetím provalení tunelu Blanka, které zasáhlo snad všechna česká média. Přestože společnost Metrostav měla dost šancí připravit si reakci na podobnou událost (ke dvěma průvalům již v minulosti došlo, na rozdíl od toho posledního však byly tolerovány), výsledek je až zarážejícím způsobem tristní.

Zejména prvotní komunikace působila vyloženě zmatečným dojmem, který byl navíc podpořen zaručenými interními drby z úst pracujících dělníků. Metrostav navíc udělal další zásadní přešlap - k odpovědnosti se přiznal jen velmi vlažně a jeho argumenty skutečně působily spíše jako výmluvy.

Je tedy otázkou, jak dlouho bude společnost pranýřovaná a kdy jí konečně dojde, že tentokrát nelze problém přejít pouhým mlčením. Semeno negativního PR je v tomto případě totiž již dobře zaseto.

Štítky dokumentu: Krizová komunikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: