Češi milují britské e-shopy: za jediný měsíc v nich provedli přes 440 tisíc transakcí

16. 2. 2016 | redakce
Češi utratili na Visa kartách za jediný měsíc v britských e-shopech víc, než kolik za stejné období zaplatili kartami v Rakousku, Německu a Polsku.

Podle statistik asociace Visa Europe Češi v předvánočním období pořídili nákupy na zahraničních e-shopech v  hodnotě 898 milionů korun, což jen potvrzuje trend, že lidé se nebojí kartou platit v internetových obchodech. Mezi e-shopy jednoznačně vítězí ty britské, na které připadla takřka polovina uvedené částky: 398 milionů korun.


Amazon.co.uk je dražší než americká verze, ale při objednání z něj neplatíte clo. I proto je u Čechů populární.

V prosinci 2015 utratili Češi v britských e-shopech kartami Visa o 10 procent více než o rok dříve. Celkem v nich během jednoho měsíce uskutečnili přes 440 tisíc jednotlivých transakcí. Pro srovnání – v amerických e-shopech, které ve výši utracené částky skončily na druhém místě, nakupovali desetkrát méně. Celkem v nich provedli jen cca 46 tisíc plateb v hodnotě přes 71 milionů korun,“ přibližuje Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Do Německa na nákup, do Rakouska na dovolenou

Pokud jde o výjezdy do zahraničí, o první příčku se přetahují Rakousko s Německem. V obou zemích Češi během prosince utratili kartami prakticky stejně – něco přes 150 milionů korun. Z hlediska počtu transakcí jasně vede Německo (přes 90 tisíc). Rakousko zase dosahuje téměř o třetinu vyšší průměrné částky na jednu transakci.   

„Z toho se dá usuzovat, že zatímco do Německa jezdí řada lidí zejména v prosinci cíleně na vánoční nákupy, do Rakouska Češi častěji směřují na dovolenou – tudíž více utrácejí např. za ubytování a služby. Podobné je to i s Polskem,“ odhaduje Marcel Gajdoš.

Roste zájem o Austrálii a Zéland, USA ztrácí

Ze statistik o útratách v zahraničí se dá odvodit i vývoj zájmu o jednotlivé turistické destinace. Zatímco v USA nebo Spojených arabských emirátech útraty v prosinci meziročně klesly (cca o 10, respektive 23 procent), jiné lokality jdou očividně nahoru. Takřka o pětinu stouply útraty na Zélandu, dobře si vede i Austrálie.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články: