Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
16. 2. 2016 | redakce

Češi milují britské e-shopy: za jediný měsíc v nich provedli přes 440 tisíc transakcí

Podle statistik asociace Visa Europe Češi v předvánočním období pořídili nákupy na zahraničních e-shopech v  hodnotě 898 milionů korun, což jen potvrzuje trend, že lidé se nebojí kartou platit v internetových obchodech. Mezi e-shopy jednoznačně vítězí ty britské, na které připadla takřka polovina uvedené částky: 398 milionů korun.


Amazon.co.uk je dražší než americká verze, ale při objednání z něj neplatíte clo. I proto je u Čechů populární.

V prosinci 2015 utratili Češi v britských e-shopech kartami Visa o 10 procent více než o rok dříve. Celkem v nich během jednoho měsíce uskutečnili přes 440 tisíc jednotlivých transakcí. Pro srovnání – v amerických e-shopech, které ve výši utracené částky skončily na druhém místě, nakupovali desetkrát méně. Celkem v nich provedli jen cca 46 tisíc plateb v hodnotě přes 71 milionů korun,“ přibližuje Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Do Německa na nákup, do Rakouska na dovolenou

Pokud jde o výjezdy do zahraničí, o první příčku se přetahují Rakousko s Německem. V obou zemích Češi během prosince utratili kartami prakticky stejně – něco přes 150 milionů korun. Z hlediska počtu transakcí jasně vede Německo (přes 90 tisíc). Rakousko zase dosahuje téměř o třetinu vyšší průměrné částky na jednu transakci.   

„Z toho se dá usuzovat, že zatímco do Německa jezdí řada lidí zejména v prosinci cíleně na vánoční nákupy, do Rakouska Češi častěji směřují na dovolenou – tudíž více utrácejí např. za ubytování a služby. Podobné je to i s Polskem,“ odhaduje Marcel Gajdoš.

Roste zájem o Austrálii a Zéland, USA ztrácí

Ze statistik o útratách v zahraničí se dá odvodit i vývoj zájmu o jednotlivé turistické destinace. Zatímco v USA nebo Spojených arabských emirátech útraty v prosinci meziročně klesly (cca o 10, respektive 23 procent), jiné lokality jdou očividně nahoru. Takřka o pětinu stouply útraty na Zélandu, dobře si vede i Austrálie.

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: