Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
4. 1. 2017 | Petr Michl

Černoch v letáku není problémem. Lidl brilantně odpověděl na rasistické stížnosti zákazníků



Když spravujete značku, která je tak catch-all, jak jen může být, nemůžete se zavděčit všem. Pobouřené reakce některých lidí na to, že v letáku retailového řetězce Lidl pózoval v oblečení model tmavé pleti, pak dokonce vyvolávají otázku, zdali by něco takového vůbec bylo morální.

Lidl je kolos operující ve 27 státech Evropy. S nadnárodním přesahem jsou proto vyráběny i jeho letáky. To samé, co v nich vidí Italové v Miláně, mohou vidět i Češi v Řitce. A na letáku platném od zítřka 5. ledna se objevil i model s tmavou platí.


Zdroj: Lidl.cz

„Co je na tom tak nenormálního?" řeknete si. Ze stejných důvodů jako v Lidlu se v českých domácnostech mohou lidé setkat s modelkami a modely tmavé pleti například v celé řadě katalogů módních značek jako Bonprix nebo Lindex. U Lidlu to bylo ovšem něco neodpovídající převážné praxi a neváhalo to připomenout několik „vlastenců" řídících se heslem: „Nejsem rasista, ale na černocha v letáku se dívat v Česku nechci." Výběr podobných reakcí zachytila facebooková stránka Proti projevům nenávisti.

Značky tváří tvář hněvu křiklounů v sociálních médiích často povolí. Přeci mezi tak často opakované poučky patří omluvit se, i když víte, že stěžovatel není úplně v právu. Lidé spravující facebookovou stránku Lidlu ale zaslouží pochvalu. V reakci na příspěvek paní Bohuslavy Lobotkové s příznačným logem Islám v ČR nechceme místo profilové fotografie odpověděli slušně, ale s ráznou obhajobou postojů, za kterými značka stojí.



Tento text není žádnou obhajobou a priori multikulturního přístupu ke korporátní vizuální prezentaci. Snímky se scénami ze zasedacích místností z fotobank, kde jsou ve formálním oblečení povinně zástupci všech rasových skupin, vyznívají v prostředí, kde by něco takového bylo nevídaným úkazem, poněkud nepatřičně. A kdyby Lidl vytvářel letáky pro každý trh zvlášť, dávalo by smysl přizpůsobit jim i výběr modelů. Přesto je chvályhodné, když si značka za svým přístupem dokáže stát a neohne hřbet před menšinou hlasitých rasistů. U nich si Lidl pravděpodobně vysloužil velký černý puntík, od nás má jedničku s hvězdičkou.

PS:

Pokud se chcete podívat na další hlasy vlastenců, navštivte sekci příspěvků návštěvníků na FB stránce Lidlu. Naštěstí se mezi nimi objevují i názory těch, co to tak černě nevidí. Níže se podívejte na dvě ukázky.




Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: